همشهری آنلاین: کولین تربون، نویسنده بریتانیایی برای کمک به کتاب‌های مربوط به سفر برنده جایزه اصلی ادوارد استنفورد شد.

Edward Stanford Travel

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوک سِلِر، کولین تربون، داستان‌نویس برجسته و نویسنده آثار مربوط به سفر اهل بریتانیا که آثارش تاکنون به ۲۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است موفق شد جایزه ادوارد استنفورد را از آن خود کند. جایزه ادوارد استنفورد به نویسنده‌ای تعلق می‌گیرد که در طول حرفه خود ژانر سفرنویسی را ارتقا دهد و توسط گروهی از کتابفروشان انتخاب می‌شود.
 
مراسم جایزه ادوارد استنفورد شب گذشته در لندن برگزار شد؛ ویوین گادفری، رئیس جایزه استنفورد درباره کولین گفت: «کولین همیشه درباره مکان‌هایی نوشته است که در سیاره زمین ناشناخته مانده‌اند. در جایزه استنفورد مفتخریم که دنیا را به مردم می‌شناسانیم و نوشته‌های تربون توصیفات روشنی از مکان‌های دورافتاده و غیردسترس همه به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد. تربون به شکلی می‌نویسد که خواننده‌اش هم در مناظر توصیفی، بوها، و همچنین صداهای مختلف غرق می‌شود.»
 
فهرست نهایی جایزه ادوارد استنفورد امسال از ۴۲ کتاب تشکیل شده بود که در هشت بخش قرار داشتند. بندیکت آلن، نویسنده، هورشیو کلیر، ویراستار سفرنامه مجله ونیتی فیر، و جانا چان، ویراستار سفرنامه داوران جایزه امسال بودند.
 
«دنیای غیرقابل‌اندازه: سفر در مکان‌های بیابانی» نوشته ویلیام آتکینز برنده‌یِ جایزه ۲۵۰۰ دلاری کتاب سال شد. جایزه ماجراهای سیاره‌ی تنها به «پادشاهان یوکون» نوشته آدام ویماوث رسید و کتاب خاطرات سفری سال نیز به «راه میانبر» نوشته گای استگ رسید.
جایزه ادوارد استنفورد که پیش از این به نام جایزه کتاب سفری دولمان شناخته می‌شود تنها جایزه‌ی بریتانیا است که به نویسندگان سراسر دنیا اجازه می‌دهد در این رقابت شرکت کنند. جایزه مالی ادوارد استنفورد بین ۱۰۰ تا ۲۵۰۰ پوند است و برای بزرگذاشت نام ادوراد استنفورد، مؤسس کتابفروشی‌های استنفوردز که مختص سفرنامه‌هاست ایجاد شده است. نویسندگانی چون بیل برایسون، مایکل پالین، و جن موریس پیش از برنده جایزه ادوارد استنفورد شده‌اند.
 

کد خبر 433286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha