دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۷:۲۱
۰ نفر

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت : در صورت تصویب طرح استفاده مدیریت شده از ماهواره، به تقاضای سالم مردم پاسخ داده می‌شود.

سعید ابوطالب با بیان اینکه این طرح ابتدا در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تهیه و به امضای 150 نماینده مجلس شورای اسلامی رسیده‌است، گفت : در صورت اجرای طرح استفاده مدیریت شده از ماهواره، شبکه‌های هنجار شکن و ضد فرهنگی به روش‌های مختلف فیلتر کدگذاری خواهد شد.

وی افزود: با تصویب این طرح، شبکه‌های مورد استفاده عموم از طریق گیرنده‌های موجود به صورت دولتی و غیردولتی دریافت خواهند شد و حساسیت‌ها برای استفاده غیرمجاز از این سامانه ارتباطی تا حدود زیادی رفع می شود .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در این طرح پیش بینی شده‌است مراکزی با تهیه و ایجاد تجهیزات حرفه ای دریافت از ماهواره، بیش از دو هزار شبکه موجود را دریافت و پس از فیلتر شبکه های ضد فرهنگ، شبکه‌های دیگر را بدون دخل و تصرف با اخذ حق اشتراک در اختیار شهروندان قرار دهند.

وی در پایان با بیان اینکه در صورت تصویب شور اول، طرح استفاده مدیریت شده از ماهواره در مجلس شورای اسلامی این طرح برای تصویب نهایی تا نیمه مهر به صحن علنی مجلس می‌رود تصریح کرد: فوریت طرح مد و لباس کمیسیون فرهنگی مجلس، در صحن علنی به تصویب نرسید.

کد خبر 4332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز