همشهری‌آنلاین: هم‌زمان با فرارسیدن نوروز ۹۸، خانه تیمورتاش (موزه جنگ) از اول تا ۱۵ فروردین برای بازدید عموم بازگشایی می‌شود.

تيمورتاش

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ در گفت‌وگو با شهرنوشت، با اعلام این خبر گفت: گردشگران نوروزی همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۶ می‌توانند از خانه تاریخی تیمورتاش موسوم به موزه جنگ بازدید کنند. 

محمدجواد رشیدی با اشاره به دیگر برنامه‌های شهرداری تهران در ایام نوروز عنوان کرد: برای ایجاد فضای شاد و مفرح در شهر، مدیریت شهری برنامه ویژه‌ای را در محور خیابان ولیعصر (عج) حدفاصل میدان راه‌آهن تا میدان تجریش برگزار می‌کند. شهرداری منطقه ۱۱ نیز مسئولیت برپایی ایستگاه‌های نوروزی در میدان راه آهن، میدان منیریه و چهارراه ولیعصر (عج) را بر عهده گرفته است. 

او با تاکید بر برگزاری برنامه‌های فرهنگی در نزدیکی تئاتر شهر و تالار وحدت که به «پهنه فرهنگ و هنر» معروف است، گفت: قرار است در این نقطه برنامه‌های محتوایی گسترده‌ای برای نمایش هنرهای تجسمی، نمایشی و ... اجرا شود. تهیه و چاپ کتاب گردشگری منطقه و استقرار ایستگاه‌های راهنمای گردشگری در مبادی مهم از دیگر برنامه های نوروزی ۹۸ است. 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ همچنین به پیش‌بینی دو مسیر ویژه گردشگری هم‌زمان با ایام نوروز اشاره و تصریح کرد: گردشگران نوروزی با حضور در مسیر گردشگری خیابان امام خمینی(ره) می‌توانند از میدان توپخانه به ترتیب به سمت میدان حسن‌آباد، موزه مقدم، موزه قرآن، موزه پروفسور عدل و در پایان از موزه جنگ بازدید کنند. 

به گفته رشیدی با توجه به اهمیت استفاده از وسایل حمل و نقل پاک، پیش‌بینی شده تا گردشگران در صورت تمایل با موتور برقی این مسیر را طی کنند. 

او در ادامه به مسیر گردشگری محور ولیعصر (عج) پرداخت و گفت: شهروندانی که تمایل داشته باشند آثار تاریخی موجود، حدفاصل میدان راه آهن تا چهارراه ولیعصر (عج) را بازدید کنند می‌توانند با استفاده از دوچرخه در این اماکن حضور پیدا کنند. 

کد خبر 433109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha