گروه سیاسی: با وجود اعلام توافق جبهه متحد اصولگرایان برای حضور علی لاریجانی در فهرست این جبهه در تهران، نامه‌ای از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منتشر شد که طی آن از دبیر سابق شورای‌عالی امنیت ملی دعوت شده بود تا در استان قم، نامزد انتخابات مجلس هشتم شود.

در این نامه که محمد یزدی، رئیس این جامعه امضا کرده و نسخه‌ای از آن در اختیار همشهری نیز قرار گرفت، با تأکید بر اهمیت مجلس شورای اسلامی و طرح دعوت از لاریجانی برای نامزدی در استان قم، خطاب به دبیر سابق شورای‌عالی امنیت ملی آمده است: امید است جنابعالی که برخاسته از بیت مرجعیت و روحانیت و برخاسته از استان قم هستید، بتوانید با حمایت مردم شریف این استان به وظیفه ملی اسلامی خویش عمل کنید.

لاریجانی که از چهره‌های اصلی فهرست اصولگرایان در تهران است، هنوز درباره این پیشنهاد اعلام نظری نکرده است.

دامنه اصولگرایی را باز کنید

اما دیگر چهره برجسته روحانیت که خود دبیرکل یکی از بازوان جامعتین یعنی جامعه روحانیت مبارز را نیز بر عهده دارد، با صدور بیانیه‌ای، خواستار باز کردن دامنه اصولگرایی شد.

در این بیانیه که با امضای محمدرضا مهدوی کنی منتشر شده و نسخه‌ای از آن برای همشهری نمابر شده، آمده است: توصیه جامعه روحانیت به اصولگرایان، باز کردن دامنه اصولگرایی و جذب کلیه جریان‌های طرفدار انقلاب و اسلام و اصولگرا در سراسر کشور است.

تعداد نمایندگان زن

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان گفت: قطعاً تعداد خانم‌های نماینده در این انتخابات بیش از دوره‌ قبل خواهد بود.

به گزارش ایسنا، صدر افزود: به مصلحت نیست زنان اصولگرا فهرست مستقل بدهند.

لطف‌الله فروزنده، قائم‌مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی هم در گفت‌وگویی با فارس اظهار داشت: اصولگرایانی که در فهرست جبهه متحد قرار نگیرند از شرکت در انتخابات انصراف می‌دهند.

با هر اقلیتی بیایید

قائم‌مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی تأکید کرد که اصلاح‌طلبان در قبال انقلاب، امام و نظام مسئول هستند که با هر اقلیتی در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، رسول منتجب‌نیا با تأکید بر این که طبیعتا باید بهترین، مؤثرترین و عاقلانه‌ترین راه را انتخاب کرد که زودتر به ثمر برسد، افزود: این یک وظیفه برای ماست.

کد خبر 43302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز