همشهری‌آنلاین: مجلس در مصوبه‌ای مقرر کرد بخشی از اوراق مالی اسلامی ریالی شهرداری‌ها به طرح‌های قطار شهری و حمل و نقل شهری و بازآفرینی شهری بافت فرسوده پیرامون چهار حرم امام رضا، حضرت معصومه، حضرت عبدالعظیم حسین و شاهچراغ اختصاص می‌یابد.

مجلس

نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح دوشنبه هفتم مجلس و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۹۸، بند د تبصره ۵ این لایحه را به تصویب رساندند که براساس آن حداقل شصت‌ درصد (۶۰%) از سقف اوراق موضوع این بند (هشت هزار میلیارد تومان) به طرح‌های قطار شهری و حمل و نقل شهری و بازآفرینی شهری بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت عبدالعظیم حسین (ع) و حضرت احمد بن موسی (ع) اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایسنا،طبق این مصوبه، تضمین بازپرداخت اصل و سود این اوراق برای اجرای طرح‌های قطار شهری و حمل و نقل شهری و بازآفرینی شهری بافت فرسوده پیرامون حرم‌های مطهر به نسبت پنجاه‌ درصد (۵۰%) دولت و پنجاه‌ درصد (۵۰%) شهرداری‌هاست و تضمین پنجاه‌ درصد (۵۰%) سهم دولت بر عهده سازمان برنامه و بودجه کشور است.

به موجب مصوبه قبلی مجلس در بخش درآمدی این بند اجازه داده می‌شود شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها تا سقف هشت هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی ریالی منتشر کنند.

کد خبر 432957

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha