سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ساسمونگ در نمایشگاه MWC در کنار گوشی ۸۹۹ دلاری گلکسی اس ۱۰ و گوشی ۹۹۹ دلاری گلکسی اس ۱۰ پلاس، یک نسخه دیگر از گلکسی اس ۱۰ معرفی کرد که قیمت کمتری دارد و نام آن گلکسی S۱۰E است.

اپل در مقابل سامسونگ

 عرضه چنین گوشی از طرف سامسونگ، اتفاق عجیبی نیست مخصوصا اینکه رقیب دیرینه سامسونگ، یعنی شرکت اپل، سال گذشته در کنار دو پرچمدار خود، گوشی آیفون XR را هم عرضه کرد که قیمت کمتری داشت. عرضه آیفون XR، سامسونگ را هم به این وا داشته تا پرچمداری اقتصادی‌تر تولید کند.

هر دو گوشی گلکسی S۱۰E و آیفون XR با قیمت پایه ۷۴۹ دلار عرضه می‌شوند. پرچمدار سال گذشته سامسونگ یعنی گوشی گلکسی اس ۹ با قیمت پایه ۷۲۰ دلار عرضه شده بود و حالا این افزایش ۲۹ دلاری در قیمت مدل پایه گلکسی اس ۱۰، موضوعی اتفاقی نیست و بیشتر حاکی از تلاش سامسونگ برای رقابت با اپل دارد.

از نظر طراحی و مشخصات سخت‌افزاری، دو گوشی گلکسی S۱۰E و آیفون XR، شباهت‌های بسیار زیادی به برادران پرچمدار خود دارند با این تفاوت که هر دو شرکت سامسونگ و اپل، مجبور شده‌اند از برخی ویژگی‌ها بزنند تا این گوشی‌ها را با قیمت ارزان‌تری روانه بازار کنند. اما این ویژگی‌های حذف شده، برای بسیاری از کاربران احتمالا آنقدری اهمیت ندارند که قید این گوشی‌ها را بزنند.

گلکسی S۱۰E هنوز برای بررسی در اختیار وبسایت‌های تکنولوژی قرار نگرفته و حتی این گوشی عرضه نشده و نمی‌توان در مورد آن با قطعیت نظر داد. اما اگر صرفا مشخصات سخت‌افزاری برای شما مهم است، بگذارید همین حالا بگوییم که با توجه به مشخصات سخت‌افزاری، گوشی گلکسی S۱۰E خرید بهتری نسبت به آیفون XR به نظر می‌رسد. شاید بتوان گفت با این وضعیت تنها فاکتور تعیین کننده، سیستم عامل مورد نظر شماست که اندروید را ترجیح می‌دهید یا iOS.

گلکسی S۱۰E با اندروید پای و رابط کاربری One UI عرضه خواهد شد. در طرف دیگر، آیفون XR با iOS ۱۲ عرضه شده است. اگر می‌خواهید از آیفون به سراغ گلکسی S۱۰E بروید، کار سختی برای یادگیری رابط کاربری One UI ندارید و در طرف دیگر اگر به دنیای آیفون وارد می‌شوید نیز بسیار ساده‌تر iOS را خواهید شناخت.

دو گوشی گلکسی S۱۰E و آیفون XR، از پردازنده مشابه پرچمداران گران قیمت بهره می‌برند و از نظر سرعت و عملکرد، در بهترین حالت قرار دارند. در عوض برای کاهش قیمت، سامسونگ و اپل ترجیح داده‌اند از نمایشگرهای کوچک‌تر با رزولوشن کمتر استفاده کنند.

کد خبر 432934

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha