جواد عزیزی: مرد کلاهبردار با همدستی یک پزشک، برای مشمولان سربازی مدارک پزشکی‌ جعل می‌کردند تا به بهانه داشتن بیماری روانی، برای آنها کارت معافیت سربازی بگیرند.

با افشای راز این باند، تا کنون 30 متقاضی کارت‌های معافیت دستگیر شده‌اند.

مدتی پیش با دستگیری پسر جوانی که قصد داشت با مدارک جعلی پزشکی، کارت معافیت  خدمت دریافت کند، مأموران حفاظت اطلاعات پلیس در جریان فعالیت باندی که دست به کلاهبرداری از مشمولان سربازی می‌زدند، قرار گرفتند.

با گزارش ماجرا به روح‌الله رئیسی- بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه یک - تحقیقات برای شناسایی اعضای این باند آغاز شد و مأموران در نخستین اقدام به تحقیق از پسر جوان پرداختند.

او که ناصر نام داشت به مأموران گفت: چند هفته قبل، در حالی که قصد رفتن به خدمت سربازی را داشتم، با مردی به نام جمشید آشنا شدم که مدعی بود می‌تواند برایم کارت معافیت تهیه کند، با پرداخت 8 میلیون تومان به این مرد، وی من را به بیمارستان‌های مختلف و نزد پزشکان متفاوت فرستاد و سرانجام مدارکی به من داد که با آنها می‌توانستم کارت معافیت بگیرم اما زمانی که به سازمان نظام وظیفه مراجعه کردم، فهمیدم همه مدارک جعلی هستند.

پس از اظهارات وی، مأموران با به دست آوردن شماره تلفن جمشید، با معرفی خود به‌عنوان متقاضی کارت معافیت، با وی وارد معامله شدند.

به این ترتیب زمانی که مرد جاعل برای دریافت پول به سر قرار با مأموران آمده بود در محاصره پلیس قرار گرفته و دستگیر شد.

با کشف تعداد زیادی مهر و مدارک پزشکان و کمیسیون‌های پزشکی در خانه این مرد، وی به دادسرای ناحیه یک انتقال یافت و در بازجویی‌ها به همدستی با یک پزشک برای تهیه مدارک جعلی اعتراف کرد.

وی گفت: 2 سال پیش با یک پزشک عمومی آشنا شدم که می‌گفت می‌تواند به راحتی مدارک لازم برای دریافت معافیت پزشکی را تهیه کند. از آن به بعد بود که با این مرد همدست شدم و با جعل مدارکی که او در اختیارم قرار داده بود فعالیت مجرمانه‌ام را آغاز کردم. با شناسایی مشمولان سربازی، آنها را به بهانه معاینه نزد پزشکان و کمیسیون‌های پزشکی مختلف می‌فرستادم و سپس با تهیه مدارک جعلی این پزشکان وانمود می‌کردم طعمه‌هایم به بیماری روانی مبتلا هستند. به این ترتیب با دریافت مبالغ هنگفت، برایشان کارت معافیت می‌گرفتم.

به‌دنبال اعترافات این مرد، مأموران پزشک میانسال را در یکی از شهرهای مرکزی کشور دستگیر کرده، تعدادی مهر و مدارک جعلی در مطبش کشف کردند.

وی پس از انتقال به اداره پلیس در بازجویی‌ها مدعی شد که در جعل مدارک نقشی نداشته و فقط مرد جاعل را راهنمایی کرده است.

به این ترتیب برای او و همدستش قرار قانونی صادر شد و مأموران جست‌وجو برای شناسایی افرادی را که از طریق این باند کارت معافیت از خدمت دریافت کرده بودند، آغاز کردند.

بازپرس رئیسی با بیان این خبر گفت: در حال حاضر 30 نفر از طعمه‌های این باند شناسایی و دستگیر شده‌اند و تحقیقات برای شناسایی دیگر متهمان این پرونده ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه دارندگان این گونه کارت‌های معافیت به اتهام معاونت در جعل و استفاده از سند جعلی، تحت تعقیب قضائی قرار می‌گیرند، از شهروندان خواست فریب جاعلان را نخورند و درصورت داشتن کارت‌های جعلی آن را به پلیس تحویل دهند.

کد خبر 43285

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز