همشهری آنلاین: ظاهرا آیفون‌های ۲۰۲۰ از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کنند و گویا فاقد بریدگی نمایشگر هستند.

آيفون 2020

تراشه A۱۲ Bionic نخستین تراشه ۷ نانومتری بود که روانه‌ی بازار شد. جانشین آن یعنی تراشه A۱۳ هم قرار است بر مبنای همین فناوری ساخته شود. اما طبق گزارش DigiTimes، آیفون‌های ۲۰۲۰ مجهز به تراشه ۵ نانومتری خواهند بود.

طبق این گزارش، کمپانی TSMC در سال آینده نخستین تراشه ۵ نانومتری اپل را تولید می‌کند. اگر این موضوع صحت داشته باشد، پس آیفون های ۲۰۲۰ از لحاظ عملکردی توانایی بسیار بالایی خواهند داشت. دلیل این موضوع هم به نحوه‌ی ساخت چنین تراشه‌هایی برمی‌گردد که به‌لطف این فناوری، فاصله‌ی بین ترانزیستورها کاهش می‌یابد. به همین خاطر، تراشه‌های مبتنی بر فناوری ۵ نانومتری، به طور کلی بهینه‌تر هستند و در صورت نیاز، می‌توان از ترانزیستورهای بیشتری استفاده کرد که تاثیر محسوسی در عملکرد آن‌ها دارد.

در این گزارش به دیگر جزئیات مربوط به آیفون های ۲۰۲۰ اشاره‌ای نشده ولی طبق برخی از گزارش‌های منتشر شده، می‌توانیم به برخی از ویژگی‌های آن‌ها اشاره کنیم. به‌عنوان مثال، ظاهرا این آیفون‌ها از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کنند و گویا فاقد بریدگی نمایشگر هستند. به‌نظر می‌رسد اپل به جای تعبیه قطعات موردنظر در زیر نمایشگر، برای این آیفون‌ها می‌خواهد مانند گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ از نمایشگر حفره‌دار استفاده کند.

البته در نهایت باید خاطرنشان کنیم که تا معرفی آیفون های ۲۰۲۰ بیش از یک سال فاصله داریم و تا آن زمان احتمال اعمال تغییرات زیادی وجود دارد. اما روی هم رفته، با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه، حجم گزارش‌های موثق مربوط به آن‌ها هم افزایش می‌یابد.

کد خبر 432812

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha