همشهری آنلاین: معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور از شکایت دو هزار نفر از مردم اهواز و دادستان کل کشور  از وزیر ارتباطات خبر داد.

آذري جهرمي

ایسنا نوشت: جواد جاویدنیا در این باره گفت: تذکرات متعددی در رابطه با ضرورت اجرای قوانین و مصوبات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و اجرای دستورات قضائی به وزیر ارتباطات داده شد که علی رغم اجرای قانون، دستورات قضائی و مصوبات شورای عالی فضای مجازی بر هر مسئولی واجب و لازم است اما متأسفانه وزیر ارتباطات به هیچ‌کدام از این تذکرات تمکین نکردند.

وی تصریح کرد: طرح شکایتی در این زمینه علیه وزیر ارتباطات دردادستانی تهران مطرح شده است. این طرح شکایت هم از سوی دادستان کل کشور و هم از سوی ۲ هزار نفر از مردم اهواز بوده است.

وی درباره علت شکایت مردم اهواز از وزیر ارتباطات گفت: مردم اهواز از وزیر ارتباطات بابت عدم ایجاد بستر امن و لازم برای فضای مجازی در کشور شکایت کردند و این شکایت هم به دلیل این است که تعدادی از جوانان جذب گروه‌های تکفیری شده و درنهایت حادثه تروریستی رژه نیروهای مسلح رخ داده و عزیزانشان شهید شدند؛ البته مردم اهواز هم از وزیر ارتباطات و هم مدیران اینستاگرام و تلگرام طرح شکایت کردند.

جاویدنیا ادامه داد: پرونده وزیر ارتباطات در دادستانی تهران مطرح است و منتظر هستیم تا روند قضائی طی شود.

وی در پایان یادآور شد:عناوین شکایت از وزیر ارتباطات عبارت است از عدم اجرای قوانین و مقررات و عدم اجرای دستورات قضائی و بسترسازی برای جاسوسی رایانه‌ای دشمنان از اطلاعات کلان مردم (big data). طبق قانون جرایم رایانه‌ای در دسترس قرار دادن این‌گونه داده‌ها سری برای بیگانگان جاسوسی رایانه‌ای محسوب می‌شود و بیگانگان می‌توانند با تحلیل دیتا و جاسوسی و همچنین اطلاعاتی که برای به‌کارگیری در اغتشاشات از این اطلاعات به دست می‌آوردند، نظم و امنیت کشور را به هم بزنند و این موارد مصداق دقیق جاسوسی رایانه‌ای است.

کد خبر 432778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha