همشهری آنلاین: رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش آفرینی جوانان و نوجوانان در طول دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت : انقلاب و نظام جمهوری اسلامی با زیور جوانان درخشنده‌تر شده است.

غلامحسین غیب پرور

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور روز یکشنبه در آیین یادواره شهدای دانش آموز و دانشجوی استان کرمان افزود: یک هزار و ۳۱۹ شهید دانش آموز و ۱۴۰ شهید دانشجو از کرمان انقلابی تقدیم ساحت انقلاب اسلامی شده است که موضوع کوچکی نیست.

وی تصریح کرد: خدمات لشکر ۴۱ ثارالله استان کرمان در زمان دفاع مقدس بر تارک انقلاب اسلامی می درخشد و کسانی که به تاریخ آگاهی دارند مجاهدت های این لشکر ظفرمند را فراموش نمی‌کنند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: جوانان کرمان به اندازه یک دنیا صلابت و غیرت، به فرماندهی سردار حاج قاسم سلیمانی، شخصیتی که همه به او افتخار می کنیم فرماندهی آنها را در سخت ترین روزگار انقلاب در جبهه نبرد برعهده داشت.

سردار غیب پرور گفت: سلام خدا بر شهیدان دانش آموزی که اگر چه دوران نوجوانی را طی می کردند، اما فهم آنها به قدری بود که ضعف دشمن را به همه عالمیان نشان دادند و سلام خدا بر شهدای دانشجو که دیروز، امروز، فردا متعلق به جوانان دانشجو است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند' این انقلاب را با انقلاب های فرانسه، روسیه و هند قیاس کنید که کدام یک از این مناطق در یک مقطع و منطقه این همه جوان تقدیم کرده است. '

رییس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس آنچه بر جوانان حاکم بود و چیزی که آنها را متمایز می کرد ذکر، توسل، تقرب و دعا بود و آنچه که آنها را در دفاع مقدس سرافراز کرد دیانت و معنویت جوانان بود.

وی با اشاره به رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله کرمان در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: درس مقاومت، نهراسیدن، نترسیدن را یاد بگیریم و در مقابل دشمنان سست نشویم که آنها به چیزی جز اضمحلال این انقلاب راضی نمی شوند.

به گفته این مقام نظامی، غیر از شما جوانان کسی نمی تواند مخاطب اصلی این انقلاب باشد و قله ایستادگی و مقاومت شما دردانه کائنات، حضرت زهرا(س) است و رزمندگان ما به این شخصیت والامقام افتخار می کردند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در زمانی که همگی به دلیل قدرت و ثروت کور بودند، یگانه دردانه عالم، حضرت فاطمه(س) از حریم ولایت دفاع کردند و خانه نشینی امیر المومنین(ع) و عاشورا نتیجه بی خردی، بی صفتی و بی بصیرتی مردمانی است که امام علی(ع) را رها کردند.

وی با بیان اینکه امام، رهبر و ولایت را نباید رها کنیم تاکید کرد: اگر از سر انصاف قضاوت کنیم، در صورتی که در سایه سار ولایت نبودیم از این انقلاب و نظام اثری نبود.

سردار غیب پرور با بیان اینکه دومین یادواره شهدا را بعد از بیست سال برگزار کردید افزود : کرمانی ها هوشمند هستند و اولین موزه دفاع مقدس را ایجاد کردند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه کرمان استانی بزرگ با مردمی فرهیخته، مومن و انقلابی است، تصریح کرد: هر دانش آموز کرمانی یک شهید را انتخاب و با او راز و نیاز کند تا ببیند چه اتفاق مبارکی در زندگی وی رخ خواهد داد.

این آیین با حضور فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله استان کرمان، جمعی از مسئولان، دانشجویان و دانش آموزان در راستای کنگره ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان در محل مصلی امام علی (ع) شهر کرمان برگزار شد.

همچنین در این آیین از تعدادی از خانواده های شهدای دانشجوی دفاع مقدس و مدافعان حرم تجلیل شد.

کد خبر 432770

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha