همشهری آنلاین: هوندا تنها نیست، شرکت‌ خودروسازی نیسان ژاپن و هم‌چنین جگوار که چینی‌ها بیشترین درصد مالکیت آن را دارند در حال تصمیم‌گیری برای انتقال کارخانه هایشان از بریتانیا هستند.

برکسیت؛ هوندا تنها کارخانه خود را در بریتانیا تعطیل می‌کند

شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا اعلام کرد که کارخانه مهم خود در بریتانیا را تعطیل خواهد کرد. به نظر می‌رسد عدم شناخت پیامدهای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، مهم ترین نگرانی مدیران شرکت هوندا باشد.

این در حالیست که دولت محافظه کار ترزا می موفق نشده است تا درباره آخرین توافق بر سر برکسیت تاییدیه پارلمان بریتانیا را به‌دست آورد. همزمان ۲۹ ماه مارس آینده، طبق توافق های اولیه، قرار است که جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا نهایی شود.

به جز هوندا، شرکت‌ خودروسازی نیسان ژاپن و هم‌چنین جگوار که چینی‌ها بیشترین درصد مالکیت آن را دارند در حال تصمیم گیری برای انتقال کارخانه هایشان از بریتانیا هستند.

هوندا در همین راستا بزرگترین کارخانه خود در شهر سوئیندون را تعطیل می کند. بیشتر از ۳۰۰۰ نفر در این کارخانه فعالیت دارند و این تعطیلی می‌تواند تبعات زیادی برای دولت ترزا می داشته باشد.

کارشناسان پیش بینی می‌کنند که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا پیامدهای منفی اقتصادی زیادی برای بریتانیا خواهد داشت. شرکت های اروپای زیادی هم می خواهند مقر خود از بریتانیا را تعطیل و به کشورهای دیگر اروپایی بروند.

شرکت خودروسازی هوندا اعلام کرد فعالیت هایش در بریتانیا را بطور کامل تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی متوقف خواهد کرد.

کد خبر 432443

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha