شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۶:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز در آستانه انتخابات مقدماتی که 5 فوریه (16 بهمن) در بیش از 20 ایالت آمریکا برگزار می‌شود، از نامزدی اوباما و مک‌کین حمایت کرد.

خبرگزاری آلمان از واشنگتن گزارش داد، این روزنامه هر دو این نامزدها را در سرمقاله‌های امروز خود به این خاطر ستود که آن‌ها به طیف میانی سیاسی رای‌دهندگان توجه دارند.

اوبامای دموکرات از ایالت ایلینویز به این دلیل ستایش شده است که بهترین شکل از تغییر را به نمایش می‌گذارد و در مقابل، این روزنامه هیلاری کلینتون، رقیب اوباما را این گونه مورد انتقاد قرار داده که او گسترش یافته «دوئل» بوش و کلینتون است.

 لس آنجلس تایمز همچنین او را به دلیل حمایتش از جنگ آمریکا در عراق مورد نکوهش قرار داده است.

در این مقاله‌ها آمده است: «سناتور ایالت ایلینویز به عنوان یک رهبر الهام‌بخش از دیگران متمایز شده است به طوری که از برخوردهای شدید معمول در جریان منازعات انتخاباتی رها شده و از آمریکایی‌ها می‌خواهد از سیاست‌های کسل‌کننده تفرقه‌افکنی و مخرب ببرند.

 او جوانان را به هیجان می‌آورد، نه به این خاطر که خودش جوان است بلکه او خواست حرکت به سوی فصل بعدی داستان آمریکایی را به صورت مجسم در می‌آورد.»

این روزنامه درباره مک کین، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت آریزونا نیز گفت که مخالف موضع محافظه‌کارانه او درباره موضوعات اجتماعی همچون سقط جنین یا حمایت او از جنگ با عراق است.

در همین حال لس‌آنجلس تایمز نوشت که حمایت از او را به این دلیل برگزیده است که او تجربه امور خارجی را داشته و تعهد داده است زندان گوانتانامو را تعطیل و منع شکنجه را اعلام کند.

 این روزنامه همچنین به حمایت او از تجارت آزاد، اصلاحات مهاجرتی و تلاش برای جلوگیری از تغییرات جوی نیز اشاره کرد.

این روزنامه آورده است: «ما درباره همه موضوعات با جان مک‌کین موافق نیستیم. اما قاطعیت او را تحسین کرده و از او درباره موضوعاتی که اکنون بیشترین اهمیت را دارند، حمایت می‌کنیم.»

کد خبر 43241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز