دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۶:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: چینی‌ها بالاخره مبارزه خود را با کپی برداری غیر مجاز در این کشور آغاز کرده و در اولین اقدام ، 13 میلیون CD و DVD غیر مجاز را از بین بردند.

این تعداد CD و DVD در طول 100 روز گذشته جمع آوری شده‌است.

حدود 100 روز پیش دولت چین مردم را به مبارزه علیه کپی‌برداری غیر مجاز و رعایت حق کپی رایت تشویق و آنرا یک مبارزه ملی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا، پلیس در طول این مدت با حمله به کارخانه‌ها و کارگاههای کپی برداری از CD  و  DVD‌ که دارای مجوز لازم نبوده‌اند ، این تعداد CD  و DVD  را جمع‌آوری و از بین برده است .

چین به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان و با 111 میلیون کاربر اینترنت و کامپیوتر، همواره بازار بزرگی برای شرکتهای کامپیوتری محسوب می‌شود ولی همواره در طول سال‌های گذشته و به دلایل مختلف از جمله درآمد پایین مردم ، کپی رایت در این کشور رعایت نشده است.

در طول 2 سال گذشته این کشور با اعتراض‌های بسیاری از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا مواجه شده تا قانون کپی رایت را رعایت کند ولی هربار اقدام دولت چین به دلایل مختلف با شکست مواجه شده است.

همچنین بسیاری از شرکت‌های چینی نیز اخیرا با اعتراض به دولت خواستار رعایت این قانون در کشور شدند تا حق آنها پایمال نشود.

این فشارهای داخلی و خارجی باعث شده این بار دولت چین با قدرت بیشتری این‌کار را انجام دهد و از مردم نیز در این زمینه کمک بطلبد.

در همین راستا در طول 100 روز گذشته پلیس چین، 8907 مغازه، 481 شرکت پخش کننده و 942 سایت را که بصورت غیر قانونی در این زمینه فعالیت داشته‌اند تعطیل کرده‌است.

کد خبر 4324

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز