مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک متخصص جراحی جمجمه فک و صورت، گفت: مصرف اسیدفولیک در مادر باردار می‌تواند جهت پیشگیری از ابتلای جنین به شکاف لب و کام در جنین موثر باشد.

اسيدفوليك

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر نجمی، در حاشیه هفدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران، در ارتباط با شکاف لب و کام، اظهار داشت: شیوع این ناهنجاری در ایران تقریبا مشابه کشورهایی همچون آمریکای جنوبی و مرکزی همچنین آسیای شرقی است.

وی افزود: برخی از نقاط ایران همچون سیستان و بلوچستان مبتلایان بیشتری به این بیماری وجود دارد و تغذیه همچنین بهداشت از جمله عوامل تأثیرگذار علاوه بر ژنتیک در ایجاد این ناهنجاری است. 

نجمی از آغاز ارائه روش‌های نوین جراحی جهت کمک به این بیماران در کشور خبر داد و گفت: مبتلایان به شکاف لب و کام حداکثر تا هفت سالگی باید مورد درمان قرار گرفته باشند و بهترین زمان آغاز درمان از سه ماهگی است و حداکثر این افراد اگر ناهنجاری آنها کامل باشد، به پنج جراحی نیاز دارند.

وی ادامه داد: خوشبختانه چندین مرکز مدرن شکاف لب و کام در کشور فعالیت می‌کند و نهادهای خیریه زیادی نیز در این زمینه فعالیت دارند.

نجمی افزود: آمار ابتلا به این بیماری حدود یک در ۷۵۰ تولد است و البته در مناطق محروم این مسئله بیشتر وجود دارد.

این متخصص جراحی جمجمه فک و صورت، خاطرنشان کرد:‌ برخی از تحقیقات مؤید این مسئله است که مصرف اسیدفولیک در مادران باردار جهت پیشگیری از این بیماری در جنین آنها موثر است، ولی البته تاثیر صددرصدی آن هنوز مورد تایید قرار نگرفته است.

کد خبر 432301
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha