سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: تلاش‌های وکلای کشیش متهم به آزار جنسی به نتیجه نرسید و دادگاهی در پاریس به اکران فیلم سینمایی به لطف خدا به کارگردانی فرانسوا اوزون در زمان مقرر رای داد.

فيلم سينمايي به لطف خدا ساخته فرانسوا اوزون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، «به لطف خدا» که چند روز پیش خرس نقره‌ای جایزه بزرگ داروان جشنواره برلین را برد، داستانی درباره رسوایی آزار جنسی در کلیسای کاتولیک دارد. پدر برنارد پریان که فیلم بر اساس رسوایی اخلاقی او ساخته شده، از مدت‌ها پیش در تلاش بود مانع حضور و نمایش «به لطف خدا» در بخش مسابقه برلین شود و وکلای این کشیش فرانسوی می‌کوشیدند با باز کردن پرونده در دادگاه، جلوی اکران عمومی آن را بگیرند.

در هر حال، این تلاش‌ها نتیجه نداد و دادگاه پاریس نخستین مانع حقوقی را از مقابل پای سازندگان و پخش‌کنندگان «به لطف خدا» برداشت. پدر پریان از دو سال پیش متهم به دست داشتن در آزار جنسی بیش از ۸۰ پسر است و ادعا کرده نمایش فیلم اوزون می‌تواند به اعتبار او در جامعه آسیب بزند و بر روند رسیدگی به پرونده در دادگاه تاثیر منفی بگذارد. انتظار می‌رود دادگاه این کشیش بدنام تا چند ماه دیگر برگزار شود.

وارد ندانستن اعتراض وکلای پدر پریان در واقع نخستین گام برای اکران «به لطف خدا» در روز چهارشنبه ۲۰ فوریه است و اگر مشکل حقوقی پیش نیاید، فیلم روی پرده می‌رود. داستان تازه‌ترین تجربه کارگردانی اوزون درباره سه قربانی آزار جنسی است که روایت می‌کنند این ماجرا چگونه بر زندگی و سرنوشت آنها تاثیر گذاشته و دنبال حقیقت و عدالت هستند.

کد خبر 432218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha