سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران لایحه بودجه ٩٨ شهرداری تهران را در نشست خبری تشریح کرد.

شهرداری تهران

مجید فراهانی در نشست خبری امروز( سه‌شنبه ۳۰ بهمن) خود در مورد بندها و تبصره‌های لایحه پیشنهادی شهرداری برای سال ٩٨ گفت:بودجه شهرداری در سال آینده نسبت به سال ٩٧، ٨درصد رشد داشته است. کاهش١٣ درصدی بودجه شهرداری در حوزه فرهنگی و اجتماعی را برای سال آینده شاهد هستیم، به گونه‌ای که بودجه پیشنهادی ٩٧٩٢ میلیارد تومان پیشنهاد شده است.

به گزارش ایسنا، او با اشاره به کاهش یک درصدی بودجه معاونت حمل و نقل و عمران در لایحه بودجه ٩٨شهرداری گفت: بودجه حمل و نقل ۵٧٣٧ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

فراهانی افزود: بودجه خدمات شهری و نگه‌داشت شهر حدود۴ درصد رشد داشته و این در حالی است که برای اولین بار بود که ایمنی و مدیریت بحران شهر تهران، ٢٢/٨ درصد رشد داشته است. در حوزه شهرسازی نیز شاهد رشد ٧ درصدی بودجه برای سال آینده هستیم به گونه‌ای که بودجه این معاونت ۶٠۵٠ میلیارد تومان خواهد بود.

او گفت: بررسی تبصره‌های بودجه در کمیسیون تلفیق از امروز آغاز شده است. براساس برنامه تا ١۶ اسفندماه امسال بودجه بررسی و تصویب می‌شود.

فراهانی با بیان این‌که هفته گذشته استارت دو تحقیق و تفحص در شورا زده شد؛ افزود: تحقیق و تفحص از جزییات بدهی‌های شهرداری تهران و واگذاری املاک و تخلفات بودجه‌ای با امضای اعضا آغاز شده است.

او  در پاسخ به سوالی در مورد  ابهام در تخلفات احتمالی بانک شهر و شرکت جهان گفت: در این تحقیق و تفحص به این مسایل توجه شده و گزارش را در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

کد خبر 432213

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha