مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: خانه نیما یوشیج پدر شعر نو با هدف آشنایی بیشتر شهروندان با تاریخ ادبیات ایران، به عنوان پاتوق فرهنگی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

خانه تاريخي

 به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید حمید موسوی، شهردار منطقه یک ضمن بازدید از خانه معمارچی،خانه نیما یوشیج و خانه موزه سیمین و جلال با بیان خبر فوق اظهار داشت: برای حفظ و صیانت از خانه شاعر پرآوازه معاصر "نیما یوشیج" اقدامات لازم در تملک آن در حال انجام است و فرایند آن تسریع می‌شود.

حمید موسوی گفت : طی مذاکرات انجام شده با مصطفی کاظمی، مدیر کل دفتر شهردار تهران و برزین ضرغامی، مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران حفظ خانه نیما یوشیج، شاعر معاصر ایرانی در دستور کار شهرداری قرار گرفت و مراحل تملک این خانه در حال انجام است تا این مکان به عنوان یک پاتوق فرهنگی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

شهردار منطقه یک همچنین به حفظ هویت نماهای شهری اشاره کرد و با پیوستن به کمپین «نما، هویت شهر ما» خاطرنشان ساخت: عدم توجه به مقوله نمای ساختمان‌ها به‌جز هویت، مبحث ایمنی را نیز به چالش می‌کشاند و باید توجه داشت که نمای ساختمان یک اثر هنری است و ما در بخش نما به دنبال کپی نیستیم اما اثر هنری باید مفهوم و هویت داشته باشد.  

او افزود: برای اولین بار طرح نمای منطقه یک در ستاد مطرح و در گام‌های آخر تصویب است که با اجرایی‌شدن آن ضوابط نما در بخش عام که نمای کل شهر تهران و شامل مصالح و ... است و در بخش خاص که شامل ضوابط ویژه منطقه با توجه به شرایط جغرافیایی و... است در نماها لازم الاجرا می‌شود تا اغتشاشات بصری کاهش و نماها از هویت اسلامی – ایرانی پیروی کنند.

موسوی گفت: متأسفانه در حال حاضر باوجود طرح مطلوب و مصالح باکیفیت شاهد اجراهای ناصحیح و ناشیانه در نما هستیم که باید طراحی نماها در چارچوب اصول و قوانین اجرا شود.

کد خبر 432185

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha