همشهری انلاین : بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر در چابهار با اعلام برگزیدگان بخش‌های مختلف و اعطای نشان مهتاب به کار خود پایان داد.

نشان مد و لباس جشنواره فجر

به گزارش خبرگزاری مهر، نشان ملی «مهتاب» به ‌پاس نام و جایگاه «مهتاب نوروزی» سوزن‌دوز فقید و فاخر بلوچ به‌ نفر اول و نفر برگزیده هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر اعطا شد و در سال‌های آینده این نشان به برگزیدگان بخش بین‌الملل این جشنواره اعطا خواهد شد.

نشان مهتاب در اولین سالانه جشنواره مد و لباس به مریم ریگی خالق آثار ماندگار سوزن‌دوزی تعلق گرفت. فرید نوروزی‌پناه متخصص لباس ادوار و اقوام ایرانی مقام دوم این جشنواره را کسب کرد و نفر سوم برنده این جایزه فریبا حسینی بود.
 
در بخش زیورآلات نیز مریم سادات طبایی نشان مهتاب را دریافت کرد.  در این مراسم از زرخاتون عظیمی و مهلا زمانی دارای رتبه درجه یک هنری، طراح بین الملل و زن کارآفرینی که حامی ۶۰۰ زن سوزن دوز است، تقدیر شد. در این دوره از جشنواره کشورهایی همچون: فرانسه، اسپانیا، سنگاپور، تونس، چین، قزاقستان، روسیه، ایتالیا، سوریه، عمان، آذربایجان، ارمنستان، عراق، پاکستان، هند، افغانستان، لبنان و اندونزی، مالزی، ازبکستان، افغانستان، بنگلادش حضور داشتند.

کد خبر 432112

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha