همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شهادت شماری از مرزداران کشور به دست تروریست‌ها تاکید کرد: بی‌تردید ملت بزرگ ایران انتقام خون شهدای مرزبان ما در سیستان و بلوچستان را خواهد گرفت.

روحاني

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در اجتماع مردم بندرلنگه در ورزشگاه این شهر گفت: بار دیگر می خواهم درود و سلام جمع را به محضر شهدای عزیزی که در روز چهارشنبه هفته گذشته به دست خون آشامان روح شان پرواز کرد، نثار کنیم.

روحانی با تاکید بر این که تروریست به هیچ معیار انسانی پایبند و معتقد نیستند، گفت: مردان استواری که برای دفاع از سرزمین مان، دفاع از مرزها و امنیت کشور و آرامش مردم ما، مرزبانی شرق ایران را به جان خریدند و خداوند برای مرزبانان ما پاداش و ثواب بزرگ قرار داده است.
وی بیان کرد: ملت ما بی تردید انتقام خون این شهیدان را خواهند گرفت و ما نخواهیم گذاشت مزدورانی به پاسداران عزیز و مرزبانان غیور ما که امنیت کشور بر دوش آنهاست، حمله ور شوند و از دست انتقام الهی و مردم ایران فرار کنند.
او ادامه داد: آنهایی که سبوعانه به پاسداران و مرزبانان ما حمله کردند و آنها را به شهادت رساندند باید بدانند که این کار خصمانه و سبوعانه، ما را در مبارزه با تروریسم، بیشتر تشویق می‌کند و ما برای دستیابی به این هدف به کوشش خود خواهیم افزود و نخواهیم گذاشت تروریست‌هایی که سلاح و پولشان را از جاهای دیگر تامین می‌کنند، در منطقه ما فعالیت کنند و دست به اقدام های تروریستی بزنند.

  • خواهان روابط برادرانه با همسایگان هستیم

رییس جمهوری اظهار داشت: ما در منطقه خلیج فارس روابط برادرانه و صمیمی می‌خواهیم، هیچ گاه ما آغازگر تجاوزی در کل منطقه نبودیم و ما به همسایگان خود گفتیم که ایران از پس این حمله بر می‌آید و دشمن را شکست خواهد داد.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه کسانی که در منطقه فکر می‌کنند آمریکا و صهیونیست‌ها امنیت آنها را تامین می‌کنند، سخت در اشتباه هستند، یادآور شد: روزی که صدام به ایران حمله کرد به کشورهای همسایه اعلام کردیم که ایران دشمن خود را شکست خواهد داد و بدانند که مزدوران برای آنها امنیت نخواهند آورد.

وی ادامه داد: برخی از آنها به صدام تکیه کرده بودند تا امنیت بگیرند در حالی که ایران در منطقه امنیت ‌آفرین بود و بعدها دیدند که همان صدام به کویت حمله کرد و کسانی که فکر می‌کردند صدام مایه امنیت آنها است به اشتباه خود پی بردند.

  • امنیت منطقه به دست کشورهای منطقه تامین می‌شود

رییس دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه امنیت منطقه به دست خود ما تامین می‌شود و باید با اتحاد و همبستگی امنیت را تامین کنیم، گفت: متاسفانه برخی همسایگان ما راه اشتباه را انتخاب کردند و به سراغ آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها رفته اند، اینها به اشتباه فکر می‌کنند که ایران چشم طمع به آنها دارد در حالی که ایران خواهان روابط دوستانه با همه کشورهای منطقه است.
رییس جمهوری تاکید کرد: کسانی که فکر می کنند امنیت منطقه دست ما مسلمانان است، چقدر احساس خطر می کنند و باید ما متحد و کنار هم باشیم و امنیت منطقه را حفظ کنیم و روابط برادرانه و دوستانه با هم داشته باشیم. وی یادآور شد: این‌ها فکر می‌کنند ایران قدرتمند به منطقه چشم طمع دارد در حالی که ایران خواستار روابط صمیمانه با همه کشورهای منطقه است و با برخی از آن ها روابط صمیمی دارد و هر کشوری دشمنی می‌کند به ضرر خودش خواهد بود. رییس شورای عالی امنیت ملی گفت: انقلاب ما یک انقلاب اسلامی و مردمی است و ۴۰ سال این واقعیت را نشان دادیم که دنبال معنویت و امنیت و پیشرفت کل منطقه هستیم و امروز عمل، زبان، رفتار و گفتار ما همین را خواهد گفت. رییس جمهوری تاکید کرد: یکی از اهداف قدرت های استکباری در طول سال های گذشته، اختلاف بین مذاهب و اقوام بوده که گاهی موفق و گاهی ناموفق بوده اند.

  • دنبال شایسته سالاری در ایران هستیم

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: امروز در سراسر ایران و حتی روستاهای مختلف آن، مدیران کل، استانداران و عضو شوراهای روستایی از شیعه و اهل سنت حضور دارند و یکی از اهداف مهم ما این بود که به دنیا بگوییم ایران دنبال شایسته سالاری است. دکتر روحانی اضافه کرد: برای ما مرد یا زن، شیعه یا اهل سنت و از این قوم یا از آن قوم فرقی ندارد و تنها شایسته سالاری مهم و مطرح است.
رییس جمهوری اضافه کرد: وظیفه همه استانداران، فرمانداران و بخشداران در سراسر کشور این است که وقتی فردی استخدام می شود و مدیریتی به فردی واگذار می کنند، اساس آن شایسته سالاری باشد و فرقی ندارد که از کدام شهر و یا دارای چه مذهبی است.

او گفت: امروز همه مردم ما در سراسر ایران و همه اقوام و مذاهب در کنار هم و برادر هم هستند و زندگی ما در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و سراسر ایران باید به گونه ای باشد که اگر کسی وارد خیابانی شد نتواند تشخیص دهد که شیعه یا اهل سنت است.

دکتر روحانی تاکید کرد: همه باید متحد و برادر باشیم و دست هم را بگیریم و یکی از تصمیمات مهم دولت یازدهم و دوازدهم موضوع وحدت میان مذاهب ایران بوده است. وی تصریح کرد: هر که در این کشور، اسلام و قانون را قبول دارد، همه دارای حقوق مساوی هستند و زیرپرچم قانون اساسی جمهوری اسلامی همه ما باید به فکر منافع کل کشور باشیم و به قانون احترام بگذاریم.

رییس جمهوری اضافه کرد: آنچه برای ما مهم است؛ قرآن، اسلام، اهل بیت (ع) و ایران اسلامی است و وجب به وجب خاک ایران برای ما عزیز است و ما جان می‌دهیم و فداکاری می کنیم تا از ایران مان دفاع کنیم.
دکتر روحانی ادامه داد: برای نابودی تروریست ها و توسعه کشورمان تلاش خواهیم کرد همان گونه که در ۲۲ بهمن نشان دادید ما راه انقلاب و استقلال و آزادی جمهوری اسلامی را ادامه می‌دهیم. رییس جمهوری اضافه کرد: ما در برابر ظالم می ایستیم و به مظلومان جهان نیز کمک می کنیم و همان طور که شعار دادیم زیر بار استکبار نخواهیم رفت. او بیان کرد: خداوند بزرگترین نعمت را در این ۴۰ سال به کشور ما داده است و آن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

  •  امریکا دنبال دو دستگی و خسته کردن ملت ایران است

حجت الاسلام والسملمین روحانی افزود: درست است که آمریکا و صهیونست‌ها به دنبال ایجاد توطئه، دوگانگی و دودستگی و همچنین خسته کردن ملت ما هستند و می‌خواهند بین دولت، حاکمیت، نظام، قوای سه گانه و رهبری شکاف ایجاد کنند و اعتماد مردم را به نظام سست و کم کنند اما ما از فشارهای دشمن نمی‌ترسیم.

  • اجازه ندهیم دشمن به اهدف خود برسد

رییس جمهوری با اشاره به آیه ‌ای از قرآن کریم گفت: قرآن به روشنی می‌گوید اگر اختلاف بین شما باشد، سستی به وجود می آید و دشمن قوی می‌شود و با اختلاف، قدرت و عظمت شما زیر سوال خواهد رفت.
او تاکید کرد: همه باید با هم متحد شویم و اجازه ندهیم دشمن به هدف خود برای ایجاد اختلاف بین ما دست یابد.

  • با تقویت گردشگری در هرمزگان بیکاری ریشه کن می‌شود

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز روز آزمایش همه ما در دولت، مردم و مدیران کشور است، به ظرفیت‌های استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: در این استان خدا به ما نعمت‌های فراوانی داده به مردم جنوب کشور آب‌های خلیج فارس را هدیه کرده که نعمت بزرگ منطقه است؛ سواحل زیبا در اختیار شماست که می‌تواند یک جاذبه گردشگری ارزشمند در منطقه باشد. رییس جمهوری همچنین گفت: با تقویت گردشگری در منطقه بیکاری ریشه ‌کن می‌شود و یکی از اهداف دولت تامین رفاه و آسایش مردم و رفع مشکلات آنان است.

وی با بیان اینکه ایران از نظر گازرسانی بهترین شرایط را دارد، گفت: دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان در زمینه گازرسانی نیاز به کار ویژه دارند و همین جا به شما قول می‌دهم که تا پایان این دولت به شهرستان‌های این منطقه گاز خواهیم رساند. رییس جمهوری یکی از نیازمندی‌های مردم استان را لوله‌کشی گاز و توسعه صنعت اعلام کرد و گفت: این موضوع را به عنوان هدف، در تصمیم‌های خود برای استان دنبال می‌کنیم.

دکتر روحانی همچنین با اشاره به موقعیت هرمزگان و داشتن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرزهای ساحلی و ۱۴ جزیره بسیار و تنگه راهبردی هرمز، این استان را بسیار مهم برای ایران توصیف کرد. رییس دولت تدبیر و امید بیان کرد: مردم بندرلنگه، مردمانی با پیشینه تمدنی بزرگ هستند و سابقه تمدن در این شهر به چندین هزار سال بر می‌گردد و روزگاری محل رفت و آمد دریایی این منطقه و بنادر مهمش بندرلنگه بود که توسعه این بندر از تصمیم‌های این سفر خواهد بود.

وی بیان کرد: خدا را سپاسگزارم که برای چندمین نوبت در دولت یازدهم و دوازدهم به بنده توفیق داد تا در محضر مردم مهمان نواز، خونگرم و مرزدار جمهوری اسلامی ایران باشیم و امروز بسیار خوشحالم قولی که در سفر قبل داده بودم که به غرب هرمزگان سفر خواهم کرد و این کار امروز محقق شد.

رییس جمهوری ادامه داد: در دولت یازدهم به شرق استان هرمزگان سفر کردیم و تصمیم های مهمی برای شرق استان و به ویژه شهرستان جاسک اتخاذ کردیم که در حال اجرا شدن است. دکتر روحانی گفت: در این سفر برای غرب این استان که اهمیت بسیار زیادی دارد، بنده خدمت همه مردم عزیز بندرلنگه و شهرستان های بندر خمیر، پارسیان و بستک و مردم بندرعباس و شهرستان های شرقی آن سلام عرض می کنیم و برای ما هرمزگان استانی مهم و راهبردی است.  

کد خبر 432015

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha