همشهری آنلاین: پیکر مطهر پاسدار شهید خدارحم حیدری راد از کارکنان سپاه نیکشهر سیستان و بلوچستان بر دستان مردم ولایتمدار زاهدان تشییع و در گلزار شهدای این شهر خاکسپاری شد.

تشییع

به گزارش ایرنا، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر این شهید والامقام از مسجد جامع تا گلزار شهدای زاهدان با حضور آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان، سردار امان الله گشتاسپی فرمانده سپاه سلمان استان، سرپرست فرمانداری زاهدان، مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی و اقشار مختلف مردم شیعه سنی این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا پس از مرتضی علی احمدی که نخستین شهید این حادثه تروریستی بود شهید خدا رحم حیدری پس از گذشت ۱۵ روز از این حادثه صبح روز/شنبه/ بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه ای اعلام کرد که عوامل گروهک تروریستی صبح روز ۱۳ بهمن ۹۷، در اقدامی کور به ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نیکشهر حمله کردند که یک نفر از کارکنان سپاه شهید و ‏پنج نفر زخمی شدند.

مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان چون جان شیرین از دستاوردهای نظام و خاک میهن اسلامی دفاع می کنند و همچنان دفتر شهادت را گشوده نگه داشته و همواره مردانه در مقابل دشمنان ایستاده اند.

از ۲ هزار و ۵۵ شهید سیستان و بلوچستان ۹۳۴ شهید دوران دفاع مقدس، ۲۰۶ شهید توسط ضد انقلاب، ۷۴۹ شهید توسط اشرار، ۹ شهید مدافع حرم و ۱۵۷ نفر در حوادث متفرقه به شهادت رسیده اند.

شهرستان نیکشهر در فاصله ۵۱۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

این شهرستان مفتخر به تقدیم کوچکترین شهید دفاع مقدس به نام «سبیل اخلاقی» از برادران اهل سنت است.

کد خبر 432005

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha