همشهری آنلاین: کارشناسان در یک مطالعه جدید هشدار دادند که زباله‌های پلاستیکی صدها گونه غیر بومی را روانه سواحل سراسر جهان کرده‌ است.

پلاستيك

به گزارش ایسنا، بررسی‌ها نشان می‌دهد زباله‌های پلاستیکی در اقیانوس‌ها موجب شده صدها گونه غیر بومیِ خرچنگ و ماهی به سواحل سراسر جهان منتقل شوند که این پدیده تهدید جدی برای حیات وحش بومی به حساب می‌آید.

کارشناسان با در نظر گرفتن این که گونه‌های غیر بومی پس از آن که وارد محیط زیست جدیدی می‌شوند می‌توانند آسیب‌زننده باشند، اظهار داشتند: در راستای این شرایط باید منتظر وقوع یک فاجعه باشیم.

پروفسور «جیم کارلتون» از کالج ویلیامز در آمریکا زنگ خطر هجوم گونه‌های بیگانه به سواحل این کشور را پس از وقوع سونامی وحشتناک سال ۲۰۱۱ در ژاپن به صدا درآورد. او تاکنون توانسته نزدیک به ۴۰۰ جانور ژاپنی را در سواحل هاوایی پیدا کند که هزاران کیلومتر را از طریق دریا طی کرده‌اند.

این استاد دانشگاه گفت: این پدیده در سراسر جهان به طور گسترده‌ای مورد غفلت قرار گرفته است. پس از وقوع سونامی میلیون‌ها قطعه زباله پلاستیکی از سواحل به اقیانوس‌ها راه پیدا می‌کنند و موجوداتی همچون صدف‌های سیاه و شقایق دریایی با چسبیدن به زباله‌ها این مسیر را طی می‌کنند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، بسیاری از این موجودات برای محیط زیست جدید خود مشکل‌ساز هستند و موجب بیماری یا از بین رفتن گونه‌های بومی می‌شوند.

کد خبر 431994

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha