همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: روش جدید تفکیک زباله از مشهد با استفاده از اپلیکیشن صورت می‌گیرد.

موبايل

به گزارش ایسنا، ابوالفضل کریمیان در خصوص جدیدترین روش تفکیک زباله از مبدا گفت: ما در این روش از اپلیکیشن و نرم‌افزار استفاده می‌کنیم. ما تصمیم داریم این روش را به‌صورت آزمایشی در یکی از مناطق مشهد بکار ببریم.

وی ادامه داد: این روش تفکیک از مبدا به این صورت است که شهروندان می‌توانند از طریق اپلیکیشن جمع‌آوری زباله‌های خود را اطلاع دهند. ماشین‌های مخصوص زباله‌های خشک را از درب منزل شهروندان تحویل می‌گیرند و به ازای آن شهروندان در کیف پول شهروندی خود مبلغی را دریافت می‌کنند. افراد می‌توانند از این مبلغ برداشت نقدی داشته باشند، کارت شارژ بگیرند و … .

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: روش جدید تفکیک زباله از مبدا این امکان را برای شهروندان فراهم می‌کند تا زباله‌های خشک خود را به راحتی در اختیار سازمان مدیریت پسماند قرار دهند.

وی گفت: در سال ۹۶ شهروندان ۲۰۵ تن زباله خشک جمع‌آوری می‌کردند و این مقدار در سال ۹۷ به ۲۳۰ تن رسید. این امر نشان‌دهنده همکاری زیاد مردم با طرح‌های سازمان مدیریت پسماند است و در نتیجه ما به طراحی برنامه جدیدی اقدام کردیم. در مشهد روزانه ۲ هزار و ۲۰۰ تن پسماند تولید می‌شود که به چرخه بازیافت و تولید مواد بازمی‌گردد. حدود ۱۰ تا ۱۱ درصد از این مقدار که ۲۳۰ تن پسماند را شامل می‌شود از مبدا تفکیک می‌گردد.

وی ادامه داد: بخشی از پسماند تفکیک شده ممکن است شامل ضایعاتی باشد که قابل بازیافت نباشند و باید دفن شوند. تفکیک از مبدا توسط شهروندان و با استفاده از برنامه‌هایی که سازمان مدیریت پسماند طراحی کرده است صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: مراجعه به منازل شهروندان که یک مرتبه در هفته صورت می‌گیرد، مراجعه شهروندان به ایستگاه‌های مبادله پسماند، طرح پاک‌یاران مدارس و … از جمله برنامه‌های سازمان پسماند برای تفکیک زباله از مبدا است.

کریمیان با اشاره به این که صد در صد مواد خشک جمع‌آوری شده بازیافت می‌شود، گفت: ما در ۱۵ سال اخیر در مشهد با توجه به نیاز شهروندان روش‌های مختلف و متفاوتی را برای تفکیک زباله از مبدا به‌کار گرفته‌ایم. ما برای تفکیک از مبدا از ۷ روش استفاده می‌کنیم.

کد خبر 431962

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha