همشهری آنلاین: سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که هدف اصلی نشست اخیر در ورشو از بین بردن مساله فلسطین و حرکت به سمت عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی بود.

سيد حسن نصرالله

به گزارش ایرنا، وی این سخنان را امروز (شنبه) به صورت ویدیو کنفرانس در مراسم گرامیداشت فرماندهان شهید مقاومت، شهیدان «راغب حرب»، «سیدعباس موسوی» و «عماد مغنیه» مطرح کرد.

نصرالله گفت: آمریکا به ورشو رفت تا بعد از شکست اسرائیل و ناکامی نقشه تکفیری ها در منطقه برخی کشورها را جمع کند. پیش از این نیز کشورهای زیادی در کنفرانس های مختلف علیه سوریه و قبل از آن علیه مقاومت در لبنان و فلسطین گردهم آمدند اما نتیجه آنها چه شد؟

نصرالله توطئه اصلی در منطقه را تلاش برای هژمونی آمریکا و اشغالگری اسرائیل و تبدیل شدن کشورهای دیگر به دولت های وابسته و بی تفاوت دانست و گفت: دشمنان پس از آنکه در جنگ علیه مقاومت برای نابودی آن ناکام شدند امروز به دنبال گردهم آوردن کشورهای جهان برای توطئه علیه مقاومت هستند.

وی یادآور شد: آمریکا در سال ۲۰۱۱، یکصد و چهل کشور را برای نابودی نظام سوریه جمع کرد اما در نهایت ناکام شد.

نصرالله تاکید کرد که شرکت کنندگان در نشست ورشو برای نتانیاهو و علیه مقاومت و ایران جمع شدند اما در نهایت نتوانستند که یک بیانیه صادر کنند و هر آنچه شنیده شد، بیانگر سردرگمی آنها بود.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه مقاومت هراسی از اینگونه نشست ها ندارد، تصریح کرد: نشست ورشو شکننده و ضعیف بود و هدف واقعی آن عادی سازی روابط با دشمن و علنی کردن آن بود. امروز مشخص شد که وزیر خارجه عربستان در کنار نتانیاهو نشسته است.

نصرالله با اشاره به تلاش نشست ورشو برای فشار به ایران و جنبش های مقاومت در منطقه گفت: ایران امروز کشوری قدرتمند است و قوی تر از آن است که کسی بخواهد علیه آن وارد جنگ شود.

دبیرکل حزب الله با اشاره به ادعای چندی پیش نتانیاهو که نشست ورشو را با هدف جنگ علیه ایران دانسته بود گفت: آیا آمریکا می خواهد و می تواند که علیه ایران وارد جنگ شود؟ مساله به این سادگی نیست.

تکیه ترامپ همیشه بر تحریم ها و جنگ های نیابتی بوده است و در عین حال پاسخ ایران نیز سریع و از طریق حضور ده ها میلیون نفر در راهپیمایی بود.

وی نگرانی اصلی را وضعیت فلسطین دانست و به ملت های عربی و اسلامی ضرورت رویارویی با نقشه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را یادآور شد.

نصرالله تصریح کرد: کسانی که به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می روند می دانند که آنچه عمل می کنند از سوی ملت های منطقه امری غیرقابل قبول است.

وی رویارویی با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مسئولیت همه طرف ها و ملت ها در جهان عرب و اسلام دانست و گفت: آنها دست کم باید مخالفت خود را با این مساله ابراز کنند و آن را محکوم کنند. ملت فلسطین هر روز قربانی می شود اما در عین حال از مقدسات چشم پوشی نمی کند.

دبیرکل حزب الله یکی از نکات مثبت نشست ورشو را روشن شدن واقعیت نبرد در یمن عنوان کرد و گفت: هیچ گاه در یمن جنگ شیعه و سنی وجود نداشته بلکه ما شاهد جنگ آمریکا و اسرائیل علیه یمن و ملت آن هستیم.

نصرالله آشکار شدن ماهیت درگیری در بحرین را نیز از جمله نکات مثبت نشست ورشو خواند و تصریح کرد: نظام حاکم بخشی از ترکیب آمریکا و اسرائیل در منطقه است.

  • رد ادعای حضور حزب الله در ونزوئلا

نصرالله در بخش دیگر سخنانش، ضمن اعلام همبستگی با ونزوئلا در مقابل توطئه های آمریکا، ادعای مقام های واشنگتن درباره حضور واحدهایی از حزب الله در ونزوئلا را مضحکانه خواند و گفت: حزب الله هیچ

واحد و سازمان وابسته به خود در آمریکای لاتین و خارج ندارد.
نصرالله تصریح کرد: ما دوستداران و حامیانی در خارج داریم اما آنها هیچ ارتباطی با ما ندارند.

  • قدرت مقاومت

نصرالله با اشاره به افزایش قدرت مقاومت یادآور شد: آمریکا و اسرائیل هر کاری که می توانستند در این سال ها کردند اما این مقاومت است که معادلات را تعیین می کند و به دوره پیروزی ها وارد می شود و باب شکست ها را می بندد.

وی تکفیری ها و تروریست ها را ابزارهایی برای نقشه آمریکا در منطقه خواند.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: در تشکیل مقاومت ۴۰ محور حضور دارند و توانایی هر محور بیشتر از آنچه مقاومت پیش از آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ داشت، است.

نصرالله تاکید کرد که راز قدرت مقاومت نه فقط سلاح بلکه قدرت عقیده و اراده است.

وی افزود: تا زمانی که مقاومت این عقیده و قدرت را دارد دشمن نمی تواند ما را شکست دهد.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: ما در مقابل رژیم صهیونیستی قدرتمند هستیم و آنها آمادگی لازم برای جنگ علیه ما را ندارند.

نصرالله ادعاها در رژیم صهیونیستی در تهدید به ورود به جنوب لبنان را بی ارزش خواند و تاکید کرد که صهیونیست ها امروز اعتمادی به ارتش خود ندارند.

وی یادآور شد که امروز صهیونیست ها نسبت به ورود نیروهای حزب الله به شهر الجلیل (در شمال فلسطین اشغالی) و شهرک های صهیونیست نشین هراس دارند.

دبیرکل حزب الله ناتوانی ارتش اسرائیل را از نتایج شکست آن در جنگ های سال ۲۰۰۶ با لبنان و ۲۰۱۴ با غزه عنوان کرد.

  • نبرد علیه داعش

نصرالله در ادامه سخنانش با اشاره به تحولات سوریه گفت که جنگ علیه گروه تروریستی تکفیری داعش در این کشور در مراحل پایانی آن قرار دارد.

دبیرکل حزب الله یادآور شد که نیروهای این حزب بخشی از نبرد بزرگ علیه داعش بوده اند.

وی با بیان اینکه کسی که پایان جنگ علیه داعش را اعلام می کند، «منافق بزرگ» یعنی ترامپ است، گفت: آمریکا در لبنان مانع از رویارویی با داعش می شود و در عراق نیز آنطور که خود ترامپ گفته بود، داعش را آمریکا ایجاد کرد.

وی افزود: ژنرال های عالیرتبه ای در آمریکا گفته اند که دولت آمریکا در دوره اوباما داعش را بوجود آورد و خواهان کمک به آن و بازکردن مرزها به نفع آن شد. همه شواهد نشان می دهد که آمریکایی ها عامل تاخیر در به نتیجه رسیدن نبرد علیه داعش می بودند و می خواستند که این جنگ سال های زیادی به طول بیانجامد.

نصرالله تاکید کرد که در عراق، این اراده مرجعیت و دولت و ملت و ارتش و حشد الشعبی در این کشور بود که به کار داعش پایان داد.

دبیرکل حزب الله افزود: در سوریه نیز نیروهای این کشور و همپیمانان آن از روسیه و ایران و مقاومت بودند که بر داعش غلبه کردند. این در حالی بود که آمریکایی ها بعد از آزادسازی البوکمال و دیرالزور مانع از غلبه بر داعش شدند و عمر آن را ۱۵ ماه دیگر طولانی کردند.

وی تصریح کرد: کسی که داعش را شکست داد و مناطق تحت سلطه آن را آزاد و خطر آن را از منطقه دور کرد محور مقاومت و نه منافق آمریکایی (ترامپ) بود.

  • مسائل داخلی لبنان

دبیرکل حزب الله بخش دیگر سخنان امروز خود را به تحولات داخلی لبنان اختصاص داد.

وی با اشاره به تشکیل دولت جدید، بر اهمیت گفت و گوی داخلی و دوری از تنش و حرکت به سمت حل مشکلات تاکید کرد.

نصرالله در ادامه به توانایی ایران برای کمک به لبنان در حل بحران برق اشاره کرد و گفت: پیشتر ایران طرحی را برای حل بحران برق ارائه داد و آمادگی خود را برای کمک به لبنان در این زمینه اعلام کرد اما مقامات سابق لبنان با این مساله مخالفت کردند.

وی افزود: خساست سیاسی مقام های پیشین، لبنانی ها را از سال ۲۰۰۶ تاکنون از برق محروم کرد.

نصرالله ادامه داد: ما پیشنهادمان را طرح کردیم اما شما مانع شدید، با دوستانمان آمدیم اما شما مخالفت کردیم حال شما با دوستانتان و طرح هایتان بیایید ما اما هرگز مخالفت نمی کنیم.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد که دغدغه این حزب حل مشکلات برق و دارو و همه نیازهای مردم لبنان است.

نصرالله این سخن را که ایران به دنبال تسلط بر لبنان و اعمال نفوذ در آن است، تمسخرآمیز دانست و گفت: ما به کسی فشار نمی آوریم و با آرامش می گوییم که یک کشور دوست توانایی و آمادگی دارد که به ما کمک کند.

  • بزرگداشت شهدای مقاومت

نصرالله در ابتدای مراسم، با گرامیداشت یاد شهیدان حرب، موسوی و مغنیه گفت: از جمله ویژگی های مشترک فرماندهان شهیدمان، امید به آینده، اعتماد به وعده خدا و توکل همیشگی به او بود. آنها قوی، صبور و راسخ بودند و دچار ضعف و تزلزل نشدند.

وی افزود: شیخ راغب از روز نخست باور داشت که ارتش اشغالگر از سرزمین ما با خفت و خواری خارج خواهد شد. او به محکمی ایستاد و حاضر نشد که به صهیونیست ها دست بدهد.

نصرالله ادامه داد: سیدعباس موسوی با وجود تسلیم شدن و ضعفی که در آن زمان برخی از خود نشان دادند، از پیروزی در آینده سخن می گفت. او به پیروزی مقاومت و پایان یافتن اشغالگری صهیونیست ها و حرکت به سمت قدس باور داشت.

در تقویم حزب الله، روز ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) به عنوان گرامیداشت فرماندهان شهید مقاومت نامگذاری شده است.

راغب حرب از پیشگامان مقاومت اسلامی در لبنان علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی بود که در ۱۶ فوریه ۱۹۸۴ (۲۷ بهمن ۱۳۶۲) بوسیله نیروهای صهیونیست به شهادت رسید.

سیدعباس موسوی هم از موسسان و دومین دبیرکل حزب الله لبنان بود که در ۱۶ فوریه سال ۱۹۹۲ (۲۷ بهمن ۱۳۷۰) پس از بازگشت از مراسم سالگرد شهادت راغب حرب هدف حمله بالگردهای رژیم صهیونیستی قرار گرفت و به شهادت رسید.

عماد مغنیه از فرماندهان نظامی حزب الله بود که در ۱۲ فوریه سال ۲۰۰۸ (۲۳ بهمن ۱۳۸۶) در انفجاری در دمشق که عاملیت آن به رژیم صهیونیستی منتسب شده، به شهادت رسید.

در ابتدای مراسم از تمثال شهید عباس موسوی در موزه مقاومت «ملیتا» با حضور «سیدهاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله رونمایی شد.

کد خبر 431931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha