مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: در حال حاضر از ۲۲ هزار دستگاه اتوبوس شهری در کشور ۱۶ هزار دستگاه معادل ۷۰ درصد آنها فرسوده است.

اتوبوس دودزا فرسوده

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی جمالی نژاد روز شنبه در نشست خبری افزود: ناوگان درون شهری ازجمله اتوبوس‌ها پیر و فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد؛ بر این اساس طرحی از سوی رئیس جمهوری برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور از سال ۹۶ به اجرا گذاشته شد که طبق آن قرار است ۱۹ هزار دستگاه به ناوگان اتوبوسرانی، ۴۸ هزار دستگاه به مینی بوس‌ها و ۶ هزار دستگاه به تعداد کامیون‌ها اضافه شود.

وی اظهار داشت: وزارت کشور در این زمینه در دو عرصه معاونت عمرانی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور فعالیت دارد. این سازمان در وضع قوانین و اسناد آسیب شناسی شهرها اقدامات خوبی انجام داده است.
جمالی نژاد در خصوص لایحه درآمدهای پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که از سال ۶۲ در دستورکار قرار گرفته بود، اظهار داشت: این لایحه پس از ۳۰ سال که کاری برای آن انجام نشده بود، اکنون در حال ارسال به مجلس شورای اسلامی است.
وی با بیان اینکه برخی لایحه‌ها در دستور بررسی است، تصریح کرد: لایحه مدیریت شهری، لایحه اصلاح انتخاب شهردار، لایحه دهیاری‌ها و مدیریت یکپارچه آتش نشانی شهری و روستایی اکنون در حال پیگیری است.
وی تصریح کرد: برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی که از سال ٩۵ شروع شد ٧١ هزار دستگاه اسقاط شده و ۶١ هزار نفر تاکسی جدید دریافت کرده اند. البته در سال ٩۶ تعداد ١٣ هزار و ٩٠٩ دستگاه و در سال جاری حدود یک هزار دستگاه تحویل شده است که با خودروسازان توافقاتی خواهیم داشت تا این آمار افزایش یابد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره طرح زوج و فرد که از سال آینده به عنوان طرح کاهش آلودگی اجرا می شود، نیز تاکید کرد: امیدواریم این طرح که از تیرماه به اجرا گذاشته می شود باعث کاهش آلودگی هوا شود.

کد خبر 431904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha