همشهری آنلاین: فعالان حقوق حیوانات مبارزه قانونی بی‌سابقه‌ای را بر ضد کشتار دلفین‌ها در ژاپن آغاز کرده‌اند.

به نوشته گاردین این فعال می‌گویند ماهیگیران مرتباً قوانین حمایت از حیوانات را زیر پا می‌گذارند و بیش از سهمیه تعیین‌شده دولتی دلفین شکار می‌کنند.

سازمان «کنش برای دلفین‌ها» مستقر در لندن و سازمان غیردولتی پژوهش حیات در ژاپن شواهدی را به دادگاه ارائه دادند که امیدوارند بر اساس آن‌ها بتوان شکار سالانه دلفین‌ها در تایی‌جی، یک شهر شکار نهنگ و دلفین در کنار اقیانوس آرام را متوقف کرد.

این سازمان‌های می‌گویند دلفین را در ژاپن به نادرستی «ماهی» می‌نامند و بنابراین قوانین محلی که برای جلوگیری از آزار پستانداران وضع شده است، درباره آن‌ها اعمال نمی‌شوند.

این شکایت که به دادگاه محلی واکایاما ارائه شده است، «تأکید می‌کند که دلفین‌ها از لحاظ زیست‌شناسی پستاندار شمرده می‌شوند» و کشتار آن‌ها در شهر تایی‌جی بر اساس قوانین خود ژاپن باید ممنوع شود.

شکار دلفین‌ها در تایی‌جی هنگامی مورد توجه قرار گرفت که فیلم مستند «خلیج کوچک» (The Cove) درباره کشتار دلفین‌ها در سال ۲۰۰۹ برنده جایزه اسکار شد.

نمایش سلاخی وحشیانه دلفین‌ها با چاقو در فیلم که آب دریای مجاور به رنگ سرخ ارغوانی درمی‌آورد، تماشاگران در سراسر جهان را بهت‌زده کرد.

کد خبر 431633

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha