چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ۱۱۰ سال پس از ثبت تصویر یک پلنگ سیاه، عکاس بریتانیایی موفق شد تصویری تازه از این حیوان بسیار نادر را در دشت‌های کنیا شکار کند.

پلنگ سياه در كنيا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، ویل برارد-لوکاس نخستین عکاس حیات وحش از سال ۱۹۰۹ به بعد است که توانسته تصویر یک قلاده پلنگ سیاه آفریقایی را در قاب دوربین خود ثبت و ماندگار کند. پس از آنکه گزارش‌هایی از حضور احتمالی یک پلنگ سیاه در پناهگاه حیات وحش لایکیپیا در کنیا منتشر شد، لوکاس این حیوان را با دوربین خود شکار و تصویر آن را روز دوشنبه منتشر کرد.

عکاس بریتانیایی به دیدار افراد محلی رفت که مدعی دیدن پلنگ سیاه آفریقایی بودند و بعد دوربین‌های دید در شب خود را در چند نقطه کار گذاشت تا بتواند ردی از حیوان بیابد. چند روز گذشت تا اینکه لوکاس تصاویری شگفت‌انگیز در دوربین‌ها یافت. او در وبلاگ خود چنین نوشت: «نگاهی سرسری به آخرین دوربین انداختم و ابتدا متوجه چیزی نشدم. بعد ناگهان یک جفت چشم براق در تاریکی شب دیدم که مربوط به یک پلنگ سیاه می‌شد. رویایم به واقعیت پیوسته بود و نمی‌توانستم چیزی را که می‌بینم باور کنم.»

نیکولاس پیلفولد از موسسه پژوهشی باغ‌وحش سن‌دیگو مقاله‌ای درباره تصویر شکارشده لوکاس از پلنگ سیاه در ژورنال آفریقایی بوم‌شناسی نوشته است. او معتقد است در حالی که از حدود یک قرن پیش گزارش‌هایی درباره دیده شدن پلنگ سیاه آفریقایی منتشر شده اما تنها یک سند مصور برای آن وجود دارد. این سند مربوط به تصویر پلنگی سیاه است که سال ۱۹۰۹ در آدیس‌آبابا در اتیوپی گرفته شده بود.

پیلفولد درباره بازگشت پلنگ سیاه به دشت‌های آفریقا به روزنامه یواس‌ای تودی گفت: «ما همیشه درباره حضور پلنگ سیاه در این منطقه چیزهایی شنیده بودیم اما در مجموع آنچه در دوربین برارد-لوکاس ثبت شده، نخستین تصویر مستند از پلنگ سیاه در ۱۰۰ سال اخیر در آفریقاست. این منطقه در کنیا تنها نقطه در قاره آفریقا به شمار می‌رود که پلنگ سیاه دارد.»

کد خبر 431591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha