همشهری آنلاین: ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت آغاز بیست و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: اتحاد مهمترین نیاز ملت ایران و وحدت و انسجام اساسی‌ترین نیاز امت اسلام است و هر گونه موضع گیری و اقدامی که آن را خدشه دار کند خدمت مستقیمی به جبهه کفر و شرک و نفاق خواهد بود.

در بخشی از این بیانه آمده است:

انقلاب ما که زاییده عاشوراست و ریشه در همان عقاید عاشورایی‌مان دارد، تنها یک رخداد تاریخی نیست؛ بلکه یک حادثه ریشه دار فرهنگی-عقیدتی است.

هر سال که می‌گذرد برغم توطئه و تلاش دشمنان برای منزوی کردن آن، تازه تر و کاراتر می شود.

مگر مضمون و محتوای عاشورا، منزوی شدنی است؛ که انقلاب عاشورایی ملت و مردم ایران، منزوی شود؟!

انقلاب اسلامی ایران به تبع حرکت و حیات قبلة حقیقی سرزندگان جهان، حضرت حسین بن علی (ع)، خیزش و خاستگاهی است جریان ساز که ریشه در جغرافیای یکپارچگی و وحدانیت و یکتایی خداوند واحد قهار دارد و شاخه و برگ و بار در استقلال و عزت عاشورایی با اقتدار! و این آن زندگی و سرزندگی روزافزونی است که هر روز بیش از روز گذشته، همة «آحاد» اجتماع در پیکره ای برساخته از «اتحاد» بدان نیازمندیم.

در قسمت دیگری از این بیانیه تصریح شده است: قوی ترین اهرمی که در اختیار آدمیان است، همت و اراده آنهاست.

پرندگان با بال‌های پرواز خویش به اوج می‌رسند و آدمیان با همت و اراده مصممانه و اوجگیرانه‌شان.

با اراده‌های منزوی و مردد و ضعیف، نه می توان به راه افتاد و نه می توان به مقصد رسید.
آنهایی که نتوانند تصمیمی درست بگیرند، حتماً تصمیم دیگران همة جان و جهان آنها را خواهد گرفت!

اتحاد ملی تنها یک «شعار» و یک «تعارف» نیست، بلکه یک قانون و معیار حیاتی است.
دست خدا، فقط با آن «قوم» و «مردم» و «ملتی» همراه است که به راستی بخواهد کار و توان «دسته جمعی» اش را به میدان بیاورد و به منصة ظهور برساند.

اتحاد ملی، یک ضرورت اجتناب ناپذیر و ریشه دار، در خاک پاک میهن ماست و این نمی شود، مگر این که ذهن و زبانمان را از «حذف» ها بپیراییم و به «جذب ها» بیاراییم!
تکلیف اسلامی و نبوی نیروهای راستین انقلاب «حفظ کردن» است، حفظ آرمانهای انقلاب ، حفظ ارزش های انقلاب و حفظ وحدت کلمه و نیروهای انقلاب، این کم دیدن و زیاد دیدن چیزهاست که افراط و تفریطی را به دنبال داردکه دستاورد و محصولی جز کژراهی و سردرگمی بیشتر را در پی نمی تواند داشته باشد.

تنها راه و راهبرد ، اعتدال و اقتدار مستقیم الخط و روش یکپارچه ی همگانی ست که میتواند ره به مقصود برد و جامعه را به هدف حیاتی اش نزدیک کند و انسان و جهان را به ساحل آزادی و آرامش رساند.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است:
اتحاد همه جانبه اجزای مختف جامعه ایران در کنار حفظ انسجام و همبستگی مسلمانان اهرم مناسب و قدرتمندی است برای خنثی کردن تلاش دشمنان و مناسب ترین راه برای غلبه بر چالش ها و معضلات تحمیل شده بر انقلاب.

اتحاد ملی ، حق همخانگی ست ؛ و انسجام اسلامی ، حق همسایگی !
همخانگی ؛ در یک خانه بزرگ و دوست داشتنی و آزاد به نام ایران.
و همسایگی؛ در یک سایه سار آرامش و ایمان و اعتباد به نام اسلام.
و به بیانی دیگر؛ اتحاد ملی و انسجام اسلامی، چونان دایره ای است مواج و پرتپش ، به مرکز اتحاد ملی و به شعاع انسجام اسلامی! .....

و چه خوش است که با لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ، مصممانه و مقتدرانه از دل چنین راهبردی ،‌انرژی متراکم و متعالی ملی و دینی خویشتن را آزاد کنیم و برای تحقق اتحاد ملی و انسجام اسلامی به پیشگامی و پیشروی های روز افزون‌تر پردازیم.

و چه نیکوست که در آستانه بیست و نهمین سالگرد فجر استقلال و آزادی ، جمهوری اسلامی را به اتحاد و انسجام بیش از پیش بیاراییم و ذهن و زبان مان را لبالب سازیم، از راستین ترین ذکر همه ی زمان ها و سرزمین‌ها : و اعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا!

کد خبر 43158

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز