مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون بهداشت وزارت بهداشت، به تشریح وضعیت پسماند و بهداشت بیمارستان‌های کشور در سال‌های ۷۷ تا ۹۶ پرداخت و گفت: ۹۰ درصد بیمارستان‌های کشور از مدیریت پسماند مطلوب برخوردارند.

پسماندهاي بيمارستاني

علیرضا رئیسی، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: در سال ۱۳۷۷ تنها ۵۲ درصد بیمارستان‌های کشور از مدیریت پسماند مطلوب برخوردار بودند. در حالی که این میزان در سال ۱۳۸۸ به ۷۴.۱ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه وضعیت مدیریت پسماند مطلوب در بیمارستان‌های کشور طی سال ۹۶ با ۱۶.۲ درصد رشد به ۹۰.۳ درصد افزایش یافته است، در خصوص مدیریت فاضلاب بیمارستانی، اظهارداشت: در سال ۱۳۷۷ تنها ۵۸ درصد بیمارستان‌های کشور از مدیریت فاضلاب برخوردار بودند.

رئیسی ادامه داد: در سال ۱۳۸۸ در حدود ۷۶.۲ درصد بیمارستان‌های کشور از مدیریت فاضلاب برخوردار بودند که این آمار با رشد ۱.۳ درصدی به ۷۷.۵ درصد در سال ۹۶ رسیده است.

معاون وزیر بهداشت، در ارتباط با وضعیت آشپزخانه و غذاخوری بیمارستان‌ها، گفت: در سال ۱۳۷۷ تنها ۶۴.۲ درصد از بیمارستان‌های کشور دارای آشپزخانه و غذاخوری مطلوب بوده‌اند که این آمار در سال ۱۳۸۸ به ۷۶.۵ درصد رسیده و در سال ۱۳۹۶ با ۳.۵ درصد رشد، ۸۰ درصد بیمارستان‌های کشور از فضای آشپزخانه‌ای و غذاخوری مطلوب برخوردار بوده‌اند.

رئیسی به وضعیت بهداشتی بیمارستان‌های کشور در سال‌های ۷۷ تا ۹۶ اشاره کرد و افزود: در سال ۱۳۸۸، ۷۸.۴ درصد بیمارستان‌ها دارای بخش‌های با شرایط مطلوب بهداشتی بوده‌اند که این روند در سال ۱۳۹۶ با ۱۰.۱ درصد رشد به ۸۸.۵ درصد رسیده است.

کد خبر 431579
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha