همشهری آنلاین: شهردار تهران با تاکید بر لزوم حفظ ارزش‌های فرهنگی و تاریخی در شهر تهران گفت: مدیریت شهری از پروژه‌هایی که بهسازی ارزش‌های فرهنگی و تاریخی را به همراه دارد، حمایت می‌کند.

حناچي

ایسنا نوشت: پیروز حناچی در مراسم افتتاح نخستین بوتیک هتل کشور در شهر تهران گفت: هتلی که امروز افتتاح شد از جنبه‌های مختلفی با سایر هتل‌هایی که در کشور ساخته شده، متفاوت است. در حقیقت کوچه‌ای که این هتل در آن قرار گرفته است منحصر به فرد است چراکه تمامی ساختمان‌ها به صورت قرینه در آن ساخته شده است.

وی افزود: این پروژه توسط بخش خصوصی اجرایی شده و شهرداری نیز از آن حمایت کرده است. در حقیقت مدیریت شهری اگر سرمایه‌گذاری در بخش‌های واجد شرایط انجام شود قطعاً از آن پروژه‌ها حمایت می‌کند.

شهردار تهران ادامه داد: با اجرای چنین پروژه‌هایی بافت‌های ارزشمند در شهر حفظ می‌شوند و علاوه بر مالکینی که از اجرای این پروژه‌ها سود می‌برند همه مردم از فواید آن بهره‌مند می‌شوند. به این ترتیب می‌توانیم قدری به بهسازی بافت‌های ارزشمند فرهنگی و تاریخی در شهر تهران بپردازیم. خانه‌ای که این هتل در آن احداث شده توسط نسل اول معماران ساخته شده است. در تمامی دنیا با اجرای چنین پروژه‌هایی سعی می‌کنند بافت‌های ارزشمند فرهنگی و تاریخی خود را حفظ کنند و جاذبه‌های فرهنگی ایجاد کنند. قطعاً این هتل می‌تواند برای گردشگرانی که به تهران می‌آیند جذاب باشد.

وی تاکید کرد: سیاست شهرداری این است که با حمایت از چنین پروژه‌هایی، آنها را به عنوان یک الگو قرار دهد تا به این ترتیب علاوه بر وارد شدن ضایعه کمتر به بافت‌های تاریخی و حفظ محیط زیست، توسعه اقتصادی را نیز داشته باشد.

کد خبر 431568

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha