همشهری آنلاین: هشتاد و یکمین شماره فصلنامه سینمایی فارابی با عنوان «سینما و انقلاب» همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۳۲۸ صفحه منتشر شد.

شماره 81 فصلنامه فارابي

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، این شماره فصلنامه شامل چند فصل و ده‌ها مقاله برای اولین بار فیلمشناخت سینمای انقلاب را گردآوری و در اختیار پژوهشگران سینما قرار داده است. بررسی فیلم‌های مرتبط با انقلاب در اولین دهه انقلاب و همچنین مجموعه سینمای انقلاب در سه دهه بعد از دیگر فصل‌هاست.

علاوه بر این، میزگرد مفصل «برهم‌کنش انقلاب اسلامی و سینمای ایران» با حضور فیلمسازان و کارشناسان فرهنگی برگزار شده و در آن به ابعاد مختلف و تاثیرهای متقابل سینما و انقلاب و بررسی تاریخچه و چگونگی ورود مضامین انقلابی به سینمای ایران پرداخته شده است.

از دیگر مباحث فصلنامه سینمایی فارابی می‌توان به بررسی آثار سینمایی انقلاب‌های دیگر کشورهای جهان اشاره کرد. ضمن اینکه فیلمنامه کامل فیلم سینمایی «نبرد الجزیره»، از فیلم‌های شناخته‌شده سینمای انقلابی جهان در این شماره از فصلنامه فارابی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

شماره ۸۱ فصلنامه سینمایی فارابی به مدیر مسئولی علیرضا تابش و سردبیری دکتر مسعود نقاش‌زاده ویژه فصل پاییز ۹۷ همزمان با دهه فجر انقلاب منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کد خبر 431483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha