همشهری آنلاین: ایرانی‌ها دوباره آمدند؛ زیر برف و باران شدید تهران و سراسر کشور و تحریم‌های ظالمانه دولت ترامپ؛ آمدند تا بگویند در چهلمین سال پیروزی انقلاب هستند و همچنان ایستاده‌اند و این پیامی بود که رسانه‌های بین المللی امروز دوشنبه از مبداء تهران مخابره کردند.

22 بهمن 97

به گزارش ایرنا، برای پوشش مراسم راهپیمایی امسال، از ۶ هزار و ۵۰۰ خبرنگار داخلی وخارجی حاضر درمراسم ۳۰۰ تن ازرسانه های بین المللی بودند تا برای مخاطبان خود درسراسر جهان، بویژه آنها که برای انقلاب ملت ایران عمری یک ساله قائل بودند واز همان سال اول انقلاب ساک هایشان را در خارج بسته بودند، از تکرار طوفانی حرکت ملت ایران گزارش کنند.

حضور میلیونی ملت ایران در خیابان های تهران، آنها را که برای این مراسم از آن سوی آبها آمده بودند، دوباره شگفت زده کرد.

'فرانک متوون'خبرنگار رادیو فرانسه که از چهارشنبه گذشته برای پوشش جشن های چهلمین سالگرد انقلاب در تهران بسر می برد، روز دوشنبه در خیابان های منتهی به میدان آزادی سرگرم ارسال گزارش های مستقیم خود بود.

این خبرنگار فرانسوی در لحظاتی که با خبرنگار ما گفت و گو می کرد چندین بار شگفتی اش را از حضور مردم در زیر باران شدید تهران ابراز کرد و می گفت که انقلاب ایران، انقلابی غیر قابل قیاس با انقلاب های بزرگی چون انقلاب فرانسه است.

خبرنگار فرانسوی تکرار کرد جمعیت عمدتا جوانی که در تجمع امروز دیدم با غرور ملی، جمعیت بزرگی بود که با وجود باران شانه به شانه هم در خیابان ها حضور یافتند تا از انقلاب خود حمایت کنند و این با وجود تمام مشکلات اقتصادی در طول ۴۰ سال گذشته رخ می دهد.

شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان، یکی از شبکه های که روز دوشنبه پخش مستقیم از تهران داشت، با قرار دادن عنوان 'چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران'در سر تیتر اخبار امروز (دوشنبه) خود گزارش داد: ایران همچنان نشان داده که قصدی برای تسلیم برابر آمریکاوفشارهای بین المللی ندارد.

فردریک پلتن خبرنگار این شبکه تلویزیونی از تهران افزود:مردم ایران از دولت آمریکا بخصوص از دولت ترامپ خشمگین هستند. آنان دولت آمریکا بخصوص دولت ترامپ را که خط مشی تندروی در پیش گرفته و موجب مشکلات اقتصادی و سیاسی شده، مقصر می دانند.

تارنمای روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم در گزارشی با درج اینکه ایران امروز تولد چهل سالگی انقلاب اسلامی به رهبری (امام) خمینی(ره) را جشن خواهد گرفت، تاکید کرد به رغم مشکلات سیاسی و اقتصادی که این کشور با آن روبروست، این نظام بی همتا هیچ نشانی از نابودی و محو شدن در خود ندارد.

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴نیز مراسم راهپیمایی امروز را مستقیم پخش کرد و عنوان 'چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی' را در سر تیتر خبرهای صبحگاهی خود قرار داد و از تهران گزارش کرد: زمانی که امام خمینی(ره) در سال ۱۹۷۹ حکومت شاه را سرنگون کرد و انقلاب اسلامی پیروز شد، کسی تصور نمی کرد این انقلاب ۴۰سال دوام آورد، اما این اتفاق افتاد و امروز گرامی داشت تولد چهلمین سال آن است.

راهپیمایی ۲۲ بهمن ایرانی ها در رسانه های کشورهای عربی نیز بازتاب گسترده ای داشت، بطوری که الجزیره انگلیسی این مراسم را همراه با سخنرانی رئیس جمهوری در میدان آزادی بطور مستقیم پخش کرد.
خبرنگار این شبکه تلویزیونی که از خیابان آزادی تهران و از بین جمعیت شرکت کننده در تظاهرات گزارش ارسال می کرد، در گزارش خود گفت مردم ایران در پایان چهارمین دهه پیروزی انقلاب خود با حضور در خیابان ها سالگرد انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

المیادین، شبکه عرب زبان لبنان نیز پوشش گسترده ای به این مراسم داد و اعلام کرد: مردم ایران از صبح امروز (دوشنبه) راهپیمایی گسترده ای را برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خود آغاز کردند. 'مرگ بر آمریکا' و 'مرگ بر اسراییل' اصلی ترین شعارهای تظاهرکنندگان در این راهپیمایی است.

المنار دیگر شبکه لبنانی هم در گزارشی از این مراسم گفت : مردم ایران یکصدا در راهپیمایی فریاد زدند به دستاوردهایی انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته افتخار می کنند و به آینده کشور خود امیدوارند.

این شبکه به حضور شماری از شخصیت های علمی، سیاسی و دینی و ورزشی از کشورهای خارجی از جمله آمریکا، فرانسه، انلگیس، ایرلند، فرانسه و ونزوئلا در این مراسم هم اشاره کرد.

در گزارش های رسانه های خارجی به حضور پیروان ادیان الهی و توحیدی، همراه با برخی رهبران خود در راهپیمایی امسال توجه شد.

کد خبر 431387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha