همشهری آنلاین: تعدادی از مراجع تقلید و علمای قم در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌های جداگانه و یا طی سخنانی بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ تأکید کردند.

22 بهمن

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: تعدادی از مراجع عظام تقلید، علما و شخصیت‌های سیاسی طی روزهای گذشته در سخنرانی‌ها و یا با صدور اطلاعیه‌ ضمن اهمیت حفظ وحدت و انسجام داخلی در مقابه با دشمنان، بر حضور حداکثری مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ها تأکید کردند.

همچنین نهادها و تشکل‌های مختلف حوزوی و سیاسی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با صدور اطلاعیه‌هایی همه اقشار مردم را به حضوری آگاهانه در جشن پیروزی انقلاب و راهپیمایی ۲۲ بهمن‌هاه دعوت کردند.

  • شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن یک وظیفه الهی، اجتماعی و وجدانی است

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم به تشریح اهمیت شرکت آحاد مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن پرداخت و گفت: ان شاءالله همه مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه شرکت می‌کنند چرا که این کار یک وظیفه الهی، اجتماعی و وجدانی است.

وی نقش این راهپیمایی‌ها در خنثی کردن توطئه‌های دشمن را بی‌بدیل دانست و گفت: دشمنان آزمایش می‌کنند این حضور مردم در راهپیمایی‌ها را که چقدر تحریم‌ها و فشارهای آنان جواب داده است و آیا این تحریم‌ها کارآمد بوده و توانسته مردم را از نظام اسلامی جدا کند یا نه.

این استاد سطوح عالی حوزه گفت: اگر امروز نیز مردم همانند دوران دفاع مقدس وحدت و انسجام داشته باشند و تنها به منافع شخصی خود فکر نکنند قطعاً از این مشکلات عبور خواهیم کرد و دشمن نیز نخواهد توانست موفقیتی حاصل کند.

وی همچنین اظهار داشته است: در روز ۲۲ بهمن با شکوه‌تر از همه و با وجود همه سختی‌ها و تحریم‌ها بیاییم تا به دشمن بگوییم ما لحظه‌ای از انقلاب و نظام و آرمان‌های امام راحل جدا نمی‌شویم.

  • همه باید پرشورتر از قبل در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند

آیت الله العظمی جوادی آملی نیز در درس تفسیر قرآن در مسجد اعظم قم، دهه مبارک فجر را دهه تطهیر کشور از استعمار خارجی دانست و گفت: ایران پیش از انقلاب کشوری استعمارزده و غارت شده بود و این استعمار که نوعی نجاست بود با خون شهدا تطهیر شد و ما در دهه فجر مدیون این تطهیر هستیم.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی حرف‌های جدید برای دنیا دارد، گفت: جهان تشنه حرف‌های جدید جمهوری اسلامی است؛ به گونه‌ای که امروز ایران به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شده است.

این مفسر قرآن کریم تأکید کرد: بر همه لازم است با جان و تمام توان خود راه شهدا و امام راحل را ادامه دهند لذا بر همگان لازم است در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن امسال پرشورتر از قبل شرکت کنند.

وی با بیان اینکه باید به جای متهم کردن دیگران همه به دنبال ایفای نقش خود را در قبال، نظام، کشور و انقلاب باشند، گفت: باید با اختلاس‌ها برخورد کرد ولی این مسئله نباید موجب نادیده گرفتن عظمت انقلاب و دستاوردهای آن شود.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه کشوری که با خون پاک شد باید میوه خوب بدهد، گفت: مسئولان کشور باید میوه طیب و طاهر از این انقلاب که همان خدمت به مردم است، بدست آوردند.

  • مردم ایران با قدم‌های استوار در راهپیمایی ۲۲ بهمن گام برخواهند داشت

همچنین آیت الله العظمی نوری همدانی در پیامی مردم انقلابی را به حضور پرشور در راهپیمایی دشمن شکن ۲۲ بهمن‌ماه دعوت کرد.

وی با اشاره به وفاداری ملت ایران نسبت به انقلاب افزود: مردم مسلمان، مکتبی و مذهبی ایران از ابتدا به ندای امام راحل لبیک گفتند چرا که برای مردم ثابت است که انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی و مذهبی محسوب می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه با بیان این که مردم جلوی گلوله‌ها سینه سپر کردند و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سر دادند، اظهار داشت: مردم؛ جان، خون و شهید دادند تا انقلاب اسلامی پایدار بماند چون انقلاب را یک انقلاب اسلامی و دینی می‌دانند.

وی ادامه داد: امسال نیز مردم عزیز ایران مانند سال‌های قبل با بصیرت بالای خود به ندای حضرت امام، رهبر انقلاب و شهدا لبیک خواهند گفت و با قدم‌های استوار و شعارهای کوبنده با وجود این که از نظر معیشتی در مضیقه هستند به میدان خواهند آمد.

آیت الله نوری همدانی با بیان این که مردم ایران با قدم‌های استوار در راهپیمایی ۲۲ بهمن گام برخواهند داشت، ابراز کرد: ملت ایران دشمن را بهتر شناخته‌اند و در برابر دشمن با استقامت کامل ایستاده‌اند، از این رو راهپیمایی ۲۲ بهمن پرشورتر و پر خروش‌تر از سال‌های گذشته انجام خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: بنده به عنوان سرباز امام عصر(عج) پا به پای مردم در این راهپیمایی دشمن شکن شرکت خواهم کرد تا دشمن بداند که انقلاب به راه خود با قدرت ادامه می‌دهد و زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) است.

این مفسر قران کریم خاطرنشان کرد: مردم انقلابی و بصیر ایران امسال نیز در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشت محکمی به دهان دشمنان اسلام خواهند کوبید، ملت ایران با عقیده، آرمان، شور و خروش بیش از گذشته در صحنه حضور پیدا خواهند کرد.

  • بیعتی دوباره با آرمان‌های امام و رهبری

آیت الله العظمی علوی گرگانی نیز با صدور پیامی همگان را به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه دعوت کرد.

در پاین این مرجع تقلید شیعیان آمده است: ملت شریف ایران با حضور آگاهانه خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه به دشمنان ملت می‌فهمانند که علیرغم برخی کاستی‌ها و کم توجهی‌ها بر استقلال و عزت خود پافشاری خواهند نمود و با آرمان‌های امام و رهبری بیعت مجدد خواهند کرد.

  • راهپیمایی ۲۲ بهمن در شرایط استثنایی و با عظمت خاصی برگزار می‌شود

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور نیز با بیان اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بسیار در شرایط استثنایی برگزار می‌شود، گفت: امروز دشمنان محاسباتی برای انقلاب اسلامی دارند که باید نشان دهیم که این محاسبات اشتباه است و در روز ۲۲ بهمن همگی باید در صحنه حضور داشته باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: دشمنان می‌خواستند که انقلاب اسلامی به ۴۰ سالگی نرسد اما به کوری چشم دشمنان انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را با شکوه و عظمت خاصی جشن خواهد گرفت و خار چشم دشمنان خواهد شد.

  • ملت انقلابی حضوری یکپارچه در راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهند داشت

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی ضمن دعوت اقشار مختلف مردم به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلام کرد: ویروس خطرناک اشرافیگری و دنیاطلبی، عدالت و سلامت نظام اسلامی را تهدید می‌کند.

در بخشی از بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با امضای آیت الله محمد یزدی رئیس شورای عالی این نهاد حوزوی منتشر شده آمده است: ۴۰ سال ایستادگی و صبر انقلابی در برابر گسترده‌ترین توطئه‌ها و سهمگین‌ترین دسیسه‌ها جایگاه عظیمی به جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان داده و ایران را خار چشم جبهه ظلم و استکبار کرده است.

در این بیانیه تأکید شده است: ویروس خطرناک اشرافیگری و دنیا طلبی، عدالت و سلامت نظام اسلامی را تهدید می‌کند؛ مسئولین و کارگزاران نظام اسلامی باید شدیداً مراقب ظهور و رشد این عامل خطرناک باشند.

همچنین در بیانیه جامعه مدرسین تصریح شده است: ملت ما علی‌رغم وجود برخی مشکلات اقتصادی، گرانی‌ها و تنگناهای معیشتی، همیشه در دفاع از انقلاب حاضر بوده‌اند و این حضور در صحنه و نهیب ملت ایران، معادلات دشمنان را به هم ریخته و آنان را وادار به عقب نشینی کرده است. مسئولان کشور شاکر و سپاسگزار این پدیده‌ بی‌نظیر باشند و با استقامت کامل و روحیه‌ انقلابی و عمل جهادی به ملت عزیز خدمت و از آرمان‌های انقلاب دفاع کنند.

در ادامه بیانیه آمده است: امسال نیز همچون چهل سال گذشته ملت مؤمن و انقلابی ما، حوزه‌های علمیه، اساتید و فضلا، علمای بلاد و روحانیت بیدار همراه و همپای مراجع بزرگوار تقلید، به شکرانه نعمت اسلام، انقلاب و ولایت فقیه برای حفاظت از نظام اسلامی و به عنوان یک عمل صالح سیاسی، یکپارچه و یک صدا در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می‌نمایند.

  • حضور در صحنه پاسخی کوبنده به یاوه‌گویان معاند است

نماینده ولی فقیه در استان قم نیز با صدور پیامی به مناسبت ۲۲ بهمن‌ماه تأکید کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که به رهبری حضرت امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه و ایستادگی و ولایت‌پذیری ملت بزرگ ایران به پیروزی رسید، انفجار نور و معجزه قرن است.

در پیام آیت‌الله سید محمد سعیدی آمده است: هرساله با حضور مردم عزیز، حماسه ۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۵۷، تکرار و بر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزوده می‌شود.

وی تأکید کرده است: درصحنه بودن مردم به‌خصوص جوانان عزیز، در مواقع گوناگون به‌ویژه مقطع حساس کنونی، لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، موجب امیدواری دوستان انقلاب بوده و پاسخی کوبنده به فتنه انگیزان داخلی و دشمنان خارجی به شمار رفته و تداوم حرکتی است که شهیدان، پرچم‌دار آن بوده‌اند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در پیام خود تأکید کرد: اینک در چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی و دهه فجر فاطمی و در ایام شهادت جانسوز بزرگ مدافع حریم ولایت، حضرت فاطمه زهرا (س)، از آحاد مردم بصیر، ولایت مدار و شهیدپرور قم دعوت می‌نمایم با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه، پاسخی کوبنده به یاوه‌گویان معاند داده و عزت، اقتدار و همبستگی خود را به رخ جهانیان بکشند و حماسه  دیگری را به وجود آورند.

  • راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمنان را مأیوس می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز که هفته گذشته به قم سفر کرده بود، طی سخنانی گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمنان را مأیوس و موجب اهتمام جدی‌تر برای حل مشکلات مردم در داخل می‌شود.

علی لاریجانی گفت: روز ۲۲ بهمن به تمام ملت ایران تعلق دارد، زیرا روزی است که مردم با انقلاب سرنوشت خود را به دست گرفتند و این مسئله به جریان یا افراد خاص تعلق نداشته و مربوط به متن ملت است.

وی تصریح کرد: دشمنان طبعاً تا حدی تلاطم اقتصادی در کشور به وجود آورده‌اند اما این مسئله قابل علاج است، بنابراین اگر در این رابطه وفاق کامل وجود داشته و تمام مسئولان با شجاعت در جهت حل مشکلات تلاش کنند، می‌توان بر اقدامات دشمنان غلبه کرد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه حل مشکلات کشور احتیاج به وفاق دارد، افزود: راهپیمایی ۲۲ بهمن این انرژی را در داخل ایجاد کرده تا همه همصدا شده و دشمنان را مأیوس کنند. از طرف دیگر حضور چند ساعته مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن دستاوردی بزرگ و استراتژیک برای کشور به همراه خواهد داشت، بنابراین با حضور مردم نقشه‌های دشمن خنثی شده و اهتمام جدی‌تری برای حل مشکلات مردم در داخل به وجود می‌آید.

  • شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن از یک ابعاد مهم اجتماعی برخوردار است

آیت الله احمد مبلغی، رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی از آحاد ملت شریف ایران برای حضور پرشور در راهپیمایی حماسی ۲۲ بهمن دعوت کرد.

وی اظهار داشت: امروز ما باید دائما با مراجعه به اهداف، افکار، اندیشه‌ها، آرمان‌ها و اسباب و عوامل شکل‌گیری انقلاب اسلامی روح آن انقلاب را در جان روابط خود بیش از پیش حلول دهیم و هر بار خود را با انقلاب و ۲۲ بهمن ۵۷ تراز کنیم.   

آیت الله مبلغی خاطرنشان کرد: این که یک انقلاب تا مقطع چهل سالگی خود - که دوره بلوغ تجربه اندوزی، ارتقایابی و عمق پذیری است- استوار باقی می ماند، بیانگر ریشه های مستحکم و قدرت درونی آن است. به یقین پس از چهل سالگی که ریشه‌های آن مستحکم تر، تجربیات آن افزون تر و ورود آن به صحنه های عمل و عملیات گسترده تر شده است قدرت و اصالت آن برای ماندگاری حتی بیشتر و جایگاه آن استوارتر می گردد.

وی ادامه داد: طبعا این وظیفه حوزه‌های علمیه و نسل انقلاب است که با نسل‌های جدیدی که ۲۲ بهمن را ندیده‌اند، ارتباط اجتماعی را دنبال و تبیین حقیقت انقلاب، اصالت ها، ارزش‌ها، اهداف و ویژگی‌های انقلاب اسلامی را برای آنان در فرایندی گفتگویی و در سطحی گفتمانی پی بگیرند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز که تحریم‌ها بیش از هر زمان دیگری در مقایسه با سالیان دراز گذشته بر انقلاب چهره خشونت و بی رحمی به رخ می‌کشد پاسخ گفتن به دعوت مقام معظم رهبری و حضور پرشکوه و منسجم و یک صدا و یک ندا در راهپیمایی ۲۲ بهمن از یک اولویت، ضرورت و ابعاد مهم اجتماعی برخوردار است.

  • همه فریاد «مرگ بر آمریکا» سر خواهیم داد

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ملت ایران اسلامی امسال فجر فاطمی را به حرکت منسجمانه، وحدت آفرین و دشمن شکن همچون روزهای اول انقلاب و در روز ۲۲ بهمن حضور سرنوشت ساز خواهد داشت.

در ادامه بیانیه آمده است: امروز شاهد هستیم خوی استکباری مرتجعین و صهیونیزم بین الملل با ایجاد تفرقه و اختلاف و جنگ داخلی و کودتا در بعضی از کشورها به خوی استکباری خود همچنان ادامه می دهد.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ضمن دعوت از تمام افشار جامعه اعم از پیر و جوان، خرد و کلان، زن و مرد برای حضور چشمگیر در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، دوشادوش امت حزب الله و همیشه در صحنه فریاد مرگ بر آمریکا سر خواهیم داد که به فرموده رهبر فرزانه انقلاب فریاد مرگ بر آمریکا فریاد مرگ بر ترامپ، مرگ بر جان بولتون، مرگ بر پمپئو، مرگ بر سردمداران جانی آمریکا است و نه مرگ بر ملت آمریکا، و به تمام جهانیان اعلام می‌کنیم تا وقتی که آمریکای جنایتکار به خباثت و رذالت خود ادامه دهد، این فریاد از دهان ایرانیان نخواهد افتاد.

  • تأکید بر حفظ وحدت ملی در راهپیمایی ۲۲ بهمن

همچنین مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم به مناسبت فرا رسیدن یوم الله ۲۲ بهمن با صدور بیانیه‌ای همگان را به شرکت در راهیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد.

در این بیانیه آمده است: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بر ملت رشید ایران و ملت‌های آزاده دنیا مبارک باد؛ انقلابی که استقلال از همه قدرت‌های مستکبر دنیا را شعار و آرمان اصلی خود قرار داد و در این مسیر پرافتخار، همه سختی‌ها و مشکلات از تهدید نظامی و جنگ همه‌جانبه تا تحریم اقتصادی و فشار روزافزون را به جان خرید و اینک به الگوی بزرگی از عزت و مقاومت و اقتدار برای همه ملت‌های آزادی‌خواه جهان تبدیل شده است.

 بی‌تردید طی این مسیر پر فراز و نشیب چهل ساله، جز با اتکال به ذات ربوبی و تبعیت از هدایت‌های عالمانه رهبران الهی و وحدت و همدلی توده‌های مردم ممکن نبود. بدیهی است ادامه این مسیر نیز مشروط به حفظ و حراست از دو عامل مهم ولایت‌مداری و وحدت ملی شده است. توصیه اخیر رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) مبنی بر حفظ وحدت ملی در راهپیمایی ۲۲ بهمن و پرهیز از ایجاد تنش و اختلاف و توهین به شخصیت‌ها در این همایش بزرگ، آزمونی از میزان پای‌بندی گروه‌ها و جریان‌های مختلف به دو عنصر ارزشمند یاد شده است.

مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم ضمن تبریک این جشن ملی، از آحاد ملت دعوت می‌کند تا با حضور مسئولانه در راهپیمایی ۲۲ بهمن، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، امام راحل و شهیدان گلگون کفن و پاسخ کوبنده به هذیان‌گویی‌ها و بدعهدی های رئیس جمهور آمریکا و دیگر سران دنیای استکبار، نمایشی باشکوه از وحدت و ولایت‌مداری خویش را پیش چشم جهانیان به نمایش بگذارند.

کد خبر 431307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha