همشهری آنلاین: شرکت‌های چینی به فناوری‌های ساخت الماس در حجم زیاد و طی زمانی کوتاه دست یافته‌اند.محصولات این شرکت‌ها عملا در مقایسه با الماس‌هایی که از زمین استخراج می‌شوند غیر قابل تشخیص هستند .

خیز الماس مصنوعی چین برای تسخیر بازار جهان

به گزارش راشاتودی، یک مشتری اصلی الماس‌های استخراج شده حالا شانسی واقعی برای تبدیل شدن به عرضه کننده جواهرات و تغییر شکل صنعت دارد.

بر خلاف الماس‌هایی که به طور طبیعی تشکیل می‌شوند و میلیاردها سال برای ساختشان زمان لازم است، الماس‌های مصنوعی طی چند هفته آماده‌اند.

شرکت‌های چین به فناوری‌های ساخت آنها در حجم زیاد و طی زمانی کوتاه دست یافته اند. محصولات این شرکت ها عملا در مقایسه با الماس هایی که از زمین استخراج می شوند غیر قابل تشخیص هستند.

چین تقریبا یک دهه است سالانه بیش از ۱۰ میلیارد قیراط الماس تولید می‌کند. بیشتر این محصولات به مصرف صنعتی به عنوان تراشنده می‌رسند. این الماس ها برای دانش هوانوردی، چاه های نفت و کشتی های الکترونیک به کار می‌روند. با شدت گرفتن رقابت و پیشرفت تکنولوژی، شرکت‌های چینی از ساخت تراشنده به سمت جواهرات تغییر مسیر داده‌اند.

لیو یونگکی، مدیرعامل سینو کریستال گفت که شرکتش در حال حاضر بین ۲ تا ۳ میلیون قیراط الماس در سال تولید می‌کند که نیمی از آن مخصوص جواهرات است. طبق گفته پال زیمنیسکی، یک تحلیلگر مستقل الماس در نیویورک: «مهم است که بدانیم حتی اگر الماس مصنوعی اولیه کیفیت کمی داشته باشد، میتوان کیفیت آن را با فرآیندهایی به سطحی بسیار بالا رساند».

او توضیح داد حتی اگر بخشی از تولید چین به ساخت الماس جواهر ارتقاء یابد، تأثیری قابل توجه بر عرضه جهانی خواهد گذاشت.

متخصصان می‌گویند الماس‌های مصنوعی تنها ۳ تا ۵ درصد از بازار را دارند ولی این رقم رو به افزایش است.

زیمنیسکی پیش بینی می‌کند بازار جواهرات الماس ساخته دست انسان ۲۲ درصد به صورت سالانه رشد میکند و از ۱.۹ میلیارد دلار به ۵.۲ میلیارد دلار تا ۲۰۲۳ می‌رسد. این تحلیل‌گر اضافه کرد که شرکت های چینی مطمئنا به زودی با «د بیر»، تولید کننده جهانی الماس رقابت می‌کنند.

وی گفت : «تولید الماس مصنوعی چین بسیار سریع پیشرفت خواهد کرد».

کد خبر 431138

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha