جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیکر مطهر روحانی شهید حسین زند که در سال ۶۱ به شهادت رسیده بود پس از گذشت ۳۶ سال امروز در محله مهرآباد جنوبی تشییع شد.

شهیدی پس از 36 سال به وطن بازگشت

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آستانه شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر مطهر روحانی یکی از مساجد مهرآباد جنوبی که در سال ۶۱ به شهادت رسید، پس از گذشت ۳۶ ساله به آغوش وطن و خانواده بازگشت.

شهروندان محله مهرآباد جنوبی نیز امروز (جمعه) با پرپر کردن گل و دود کردن اسپند و باران اشک و ماتم به استقبال این شهید تازه تفحص شده آمدند.

خواهر این شهید به خبرنگار ایرنا گفت: مادرم بیش از ۳۰ سال چشم انتظار بود تا پیکر برادرم را ببیند.

وی افزود: مادرم در سال ۹۰ و پدرم در سال ۶۷ فوت کردند و برادرم نیز در سال ۶۱ به شهادت رسید. همچنین پسر عموی این شهید نیز به خبرنگار ایرنا گفت: شهیدحسین زند در سال ۶۱ و در عملیات والفجر ۷ به شهادت رسید.
حجت الاسلام سعید زند ادامه داد: این شهید در روز ۲۱ بهمن سال ۶۱ و در سن ۲۳ سالگی به شهادت رسید.

وی خاطرنشان کرد: مادر این شهید سال ها چشم انتظاری کشید که پیکر شهیدش به آغوشش بازگردد اما عمرش به دیدن پیکر مطهر فرزندش کفاف نداد.
این شهید بزرگوار یکم مرداد سال ۴۱ متولد شد و در سال ۶۰ از سوی لشکر ۲۱ امام رضا (ع) سه مرتبه به جبهه اعزام و سرانجام پیکرش در عملیات ایذایی والفجر ۸ مفقودالاثر شد.

  • منطقه ۹ تهران ۷۰۰ شهید دارد

همچنین شهردار منطقه ۹ تهران نیز در حاشیه مراسم تشییع شهید «حسین زند» به خبرنگار ایرنا گفت: منطقه ۹ تهران در هشت سال دفاع مقدس ۷۰۰ شهید تقدیم به نظام اسلامی کرده است.

سیدعلی مفاخریان افزود: به مناسبت ایام الله دهه فجر یادواره شهدای این منطقه و دیدار با خانواده شهدا برگزار شد.

پیکر روحانی شهید حسین زند پس از اقامه نماز و وداع با خانواده و اهالی محله مهرآباد جنوبی برای خاکسپاری به قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) منتقل شد.

کد خبر 431137

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha