جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: وودی آلن به دلیل بایگانی شدن آخرین ساخته‌اش «روز بارانی در نیویورک» از استودیو آمازون شکایت و درخواست ۶۸ میلیون دلار غرامت کرد.

وودي آلن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، کارگردان سرشناس آمریکایی سال ۲۰۱۶ یک قرارداد با شرکت آمازون امضا کرد و قرار شد چهار فیلم سینمایی برای این غول بزرگ دنیای رسانه بسازد. با باز شدن پای آلن به چند پرونده آزار جنسی، سرنوشت این قرارداد و فیلم‌های او در هاله ابهام قرار گرفت و حالا به نظر می‌رسد مدیران آمازون تصمیم قطعی خود را برای بستن پرونده «روز بارانی در نیویورک» گرفته‌اند.

آز آنجا که آمازون بر اساس بندهای قرارداد موظف است هر فیلم آلن را پس از پایان تولید روانه پرده اکران کند، حالا فیلمساز نیویورکی قصد دارد کار را به دادگاه بکشاند و ۶۸ میلیون دلار از مدیران آمازون غرامت بگیرد. آخرین کسی که آلن را به آزار جنسی متهم کرد، دخترخوانده‌اش دیلان فارو بود. هر چند دادگاه به دلیل نبودن شواهد و مدارک کافی رای به بسته شدن پرونده داد و به نوعی آلن را تبرئه کرد.

در بخشی از دادخواست وکلای فیلمساز برنده اسکار در دادگاه فدرال نیویورک علیه آمازون چنین آمده است: «این شرکت تلاش کرد اقدام خود را با یک ماجرای بی‌اساس ۲۵ ساله توجیه کند اما آمازون (و عموم مردم) پیش از بستن قرارداد تولید چهار فیلم با آلن ماجرای اتهام‌ها را می‌دانست. از این رو، هیچ پایه و توجیه قانونی برای نقض مفاد قرارداد وجود ندارد و نمی‌توان بندهای آن را بدون دلیل اجرا نکرد.»

آلن مدعی است پس از به پایان رساندن تولید «روز بارانی در نیویورک» باید ۹ میلیون دلار از آمازون دستمزد بگیرد که چنین اتفاقی نیفتاده است. ضمن اینکه آمازون موظف است هر فیلم او را دست‌کم برای ۹۰ روز در سینماها اکران کند و «روز بارانی در نیویورک» به وجود آماده نمایش بودن هنوز رنگ پرده را ندیده است. تابستان امسال اعلام شد شرکت آمازون قصد دارد قرارداد خود را با آلن منتفی اعلام کند.

نخستین همکاری آلن با آمازون سریال «بحران در شش صحنه» در سال ۲۰۱۵ بود که پخش آن چندان مورد توجه قرار نگرفت و موفق نبود. بعد نوبت به تولید و اکران «واندر ویل» در سال ۲۰۱۷ رسید؛ فیلمی با بازی کیت وینسلت و جاستین تیمبرلیک. پس از آن آمازون و آلن برای تولید و پخش چهار فیلم دیگر به توافق رسیدند و قرار بود «روز بارانی در نیویورک» سال ۲۰۱۸ اکران شود؛ اتفاقی که هرگز نیفتاد.

با وجود انتقادهای شدید برخی بازیگران فیلم‌های پیشین آلن و ابراز ندامت از همکاری با او، چهره‌هایی چون خاویر باردم و جود لا از این کارگردان ۸۳ ساله مقابل انبوه اتهام‌های آزار جنسی دفاع کردند. آلن سه بار در بخش بهترین فیلمنامه و یک بار در بخش بهترین کارگردانی برنده جایزه اسکار شده است.

کد خبر 431133

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha