پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارزش دلار با انتشار آمارهای ناامید کننده از وضعیت اقتصادی رقبای مهم دلار، در مدار صعودی قرار گرفت.

دلار در بازار‌های جهانی صعودی شد

به گزارش مارکت واچ، پس از آن‌که فیلیپ لووه، رئیس بانک مرکزی استرالیا اعلام کرد این بانک سیاست پولی خنثی را اتخاذ خواهد کرد، ارزش دلار استرالیا در برابر همتای آمریکایی آن ۰.۰۴ درصد کاهش یافت و هر دلار آمریکا به ۱.۴۰۸۳ دلار استرالیا رسید. به جز بانک مرکزی استرالیا، عامل دیگری که باعث تقویت ارزش دلار در بازار شد، اعلام خبر دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی تا پایان ماه جاری میلادی بود.

در خبر دیگری که معاملات ارزی را تحت تأثیر قرار داد، جانت یلن، رئیس اسبق بانک مرکزی آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی ان بی سی گفت: بانک مرکزی آمریکا می‌تواند در صورتی که کاهش رشد اقتصادی جهان ادامه داشته باشد، کاهش نرخ بهره را در دستور کار خود قرار دهد.

شاخص دلار که نرخ برابری ان در مقابل شش ارز مهم جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۹۶.۳۸۱ واحد رسید. پس از آن که گزارش جدید از وضعیت تجاری آمریکا مشخص کرد کسری بودجه این کشور در ماه نوامبر ۱۱ درصد کاهش یافته است، ارزش دلار در برابر یورو به میزان ۰.۰۲ درصد تقویت شد به گونه‌ای که هر یورو به ازای ۱.۱۳۶۵ دلار مبادله شد.

دلار در برابر پوند انگلیس نیز پیشروی کرد و هر پوند با ۰.۰۶ درصد کاهش قیمت به ازای ۱.۲۹۳۷ دلار مبادله شد تا بار دیگر از سطح ۱.۳۰ دلار فاصله بگیرد. در برابر ین ژاپن نیز ارزش دلار ۰.۰۵ درصد تقویت شد و هر دلار به ازای ۱۰۹.۹۷ ین مبادله شد.

هم چنین هر فرانک سوئیس در مبادلات امروز به ازای ۱.۰۰۲۱ دلار و هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۲۴۱ دلار کانادا و ۶.۷۴۴۹ یوان چین مبادله شد.

کد خبر 431071

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha