همشهری آنلاین: سایت اتحادیه فوتبال اروپا نوشت مهاجم تیم ملی ایران با انتقال به تیم زنیت سن‌پترزبورگ به لیگ اروپا بازگشت.

گزارش سایت یوفا از گلزن ایران/آزمون به زنیت به لیگ اروپا بازگشت

به گزارش خبرگزاری فارس، سایت یوفا در گزارشی به معرفی سردار آزمون، مهاجم نوک حمله تیم کشورمان و عضو جدید تیم زنیت‌سن‌پترزبورگ روسیه پرداخت.

این رسانه از گلزن ایرانی به عنوان بازیکنی یادکرد که ۲.۹ میلیون هوادار در شبکه مجازی اینستاگرام دارد و به رکورد هواداران لیونل مسی، اعجوبه آرژانتینی بارسلونا با ۱۰۸ میلیون هوادار نرسیده است. با این حال در ایران بسیار مورد توجه و اقبال است و با ۲۴ سال سن می‌تواند در آینده بیشتر مطرح شود.

  • نظر کی‌روش در مورد آزمون

در ادامه این گزارش این رسانه اقدام به درج نظر کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی کشورمانم در مورد آزمون چنین پرداخت:سردار در همه سال‌ها در حال پیشرفت بوده است. جا پای خود را محکم کرده، سخت کار می‌کند و تصمیمات صحیحی می‌گیرد. اگر همینگونه ادامه دهد، می‌تواند ستاره واقعی برای ایران و فوتبال آسیا در سال‌های بعد باشد.

همچنین از قول کوربان بردیف، مربی سابقش در تیم روبین کازان نیز نوشت: او به من نزدیک است، نه به خاطر ریشه‌های ترکمنی بلکه به خاطر موارد دیگر ضمن آنکه پدرش به من اجازه هم داده است. آزمون ۱۰ میلیون هوادار در ایران دارد. افکار بامزه‌ای دارد.

آمار بازی

در بخشی دیگر این رسانه اقدام به ارائه یکسری آمار در مورد گلزن جدید تیم سن‌پترزبورگ کرده و نوشت:

تعداد بازی ملی:۴۵

تعداد گل زده ملی:۲۸

تعداد بازی در مسابقات باشگاهی زیر نظر یوفا:۱۶ بازی با ۶ گل زده

تعداد بازی‌های داخلی در لیگ روسیه:۱۳۸ بازی با ۳۶ گل زده.

اطلاعات جانبی

همچنین این سایت سعی کرده اطلاعات جانبی در مورد گلزن تیم ایران را به خوانندگان خود بدهد. به عنوان مثال عنوان کرد که در ایران، آزمون با زلاتان ایبراهیموویچ مقایسه می‌شود یا شماره پیراهن اولیه او در تیم روبین کازان ۶۹ بوده و همچنین پدرش عضو تیم ملی والیبال ایران در گذشته بوده است.

همچنین از قول لژیونر تغییر تیم داده در لیگ روسیه نیز عنوان کرد الگویش در فوتبال، علی دایی بوده ضمن آنکه زلاتان ایبراهیموویچ را نیز دوست دارد. همچنین از کودکی به بازی در لیگ برتر انگلیس علاقمند بوده و همیشه طرفداری آرسنال و آرسن ونگر، مربی فرانسوی پیشین این تیم را کرده است.

در بخش پایانی نیز از زبان مهاجم جویای‌نام نوشت:بزرگترین آرزوی من این است که روزی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوم.

پرسابقه ترین ایرانی‌ها در مسابقات باشگاهی یوفا

اما در  ادامه این گزارش، سایت یوفا سعی کرد اطلاعات آماری از بازی‌های بازیکنان ایرانی که سابقه بیشترین حضور را در دو جام باشگاهی اروپا را داشته‌اند، ارائه دهد.

برهمین اساس مهدی مهدوی کیا با تیم هامبورگ صاحب ۳۵ بازی در این مسابقات بوده و بیشترین آمار را دارد. بعد از او نوبت به علی دایی در تیم‌های بایرن مونیخ و هرتابرلین با ۲۳ بازی رسید. در رده سوم مهرداد میناوند از تیم اشتورم‌گراتس اتریش با ۲۱ بازی  جای گرفت.

همچنین اشکان دژاگه، کاپیتان تیم ملی کشورمان که در تراکتورسازی اکنون بازی می کند، با حضور در هرتابرلین و ولفسبورگ ۱۹ بازی اینچنینی را تجربه کرده است.

همچنین سردار آزمون (روبین کازان، روستف) با ۱۶ بازی، سامان قدوس (اوشترسوند سوئد) با ۱۳ بازی، علیرضا جهانبخش (آ. زد. آلکمار هلند) با ۱۲ بازی، جواد نکونام(اوساسونا) با ۱۱ بازی و رضا قوچان نژاد (هیرن‌فین، استاندارد لیژ، آپوئل) با ۱۰بازی در رده‌های بعدی هستند.

البته همین رسانه آماری هم از لژیونرهای ایرانی که بیشتر از یک گل در مسابقات باشگاهی اروپا زدند را ارائه کرد که برهمین اساس علی دایی و سردار آزمون با ۶ بازی، ‌سامان قدوس و مهدی مهدوی کیا با ۵ بازی و کریم انصاری فرد با ۲ بازی در این گزینش جای گرفتند.

کد خبر 431067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha