خبر > برندگان هشتمین جشنواره‌ی بازی‌های ویدیویی ایران در نیمه‌ی دوم اسفند ۱۳۹۷ معرفی می‌شوند.

انتخاب بهترین بازی‌های ویدیویی

به گزارش روابط عمومی بنیاد بازی‌های رایانهای از میان ۱۴۶ بازی رسیده، ۱۱۱ بازی در شمار بازیهای جدید منتشر شده در سال جاری هستند و در بخش اصلی، به ویژه برای جایزهی صد میلیون تومانی بهترین بازی سال، با هم به رقابت میپردازند.

در بخش مورد انتظارترین بازی که امسال به جشنواره اضافه شده، ۲۷ بازی شرکت کردهاند. در این بخش مردم با تماشای تریلر بازیهایی که قرار است در آینده عرضه شوند، جذابترین و موردانتظارترین پروژه را انتخاب میکنند.

بهترین بهروزرسانی نیز، دیگر جایزهای است که در این دوره به جشنواره افزوده شده است. در این بخش هشت بازی منتشر شده در گذشته که اخیراً به‌طور جدی به‌روزرسانی شده‌اند، امکان رقابت می‌یابند.

از مجموع ۱۴۶ بازی داوطلب حضور در جشنواره، ۱۲۴ بازی روی سیستم عامل اندروید، سه بازی روی سیستم عامل iOS و ۱۹ بازی ویژه‌ی رایانههای شخصی هستند.

از نظر تعداد نیز بیش از نیمی از آثار دریافتی، یعنی ۷۴ اثر از استان تهران داوطلب شرکت در جشنواره شده‌اند. از لحاظ دسته‌بندی ژانری نیز، ژانر تفننی با ۳۳ بازی، بیش‌تر از دیگر ژانرها توجه تولیدکنندگان بازی را به خود جلب کرده است.

محمد حاجی‌میرزایی دبیر هشتمین جشنواره‌ی بازیهای ویدیویی ایران دربارهی این جشنواره میگوید: «دبیرخانه‌ی جشنواره ۱۴۶ بازی داوطلب شرکت در جشنواره دریافت کرده، اما بازیهایی که به‌طور کامل از روی یک اثر خارجی کپی شده باشند و یا صرفاً با تغییر نام نسبت به نسخه‌ی قبلی، قصد حضور در جشنواره را داشته باشند با نظر هیئت داوران از رقابت کنار گذاشته می‌شوند.»

برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارهی هشتمین جشنواره‌ی بازیهای ویدیویی ایران می‌توانید به سایت این رویداد به نشانی irangamefestival.ir مراجعه کنید.

داوران بهترین بازی و بهترین دستاوردهای هشتمین جشنواره‌ی بازیهای ویدیویی ایران در شش بخش فنی، هنری، طراحی، رسانه، موسیقی و تولید معرفی شدند. برای نخستین‌بار است که در این جشنواره، شورای سیاست‌گذاری تشکیل شده و داوران جشنواره را این شورا انتخاب کرده است.

کد خبر 431042

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha