همشهری آنلاین: وزیر علوم گفت: با همکاری نیروی انتظامی و قوه قضائیه تلاش کردیم جلوی فروش و تبلیغات پایان‌نامه و مقاله را در سطح خیابان بگیریم.

منصور غلامي

به گزارش فارس، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره فروش و تبلیغات پایان‌نامه و مقاله در سطح خیابان، افزود: برنامه‌ریزی و کوشش کردیم که با بخشنامه‌های انضباطی که به دانشگاه‌ها ارسال شده و همکاری که با نیروی انتظامی و قوه قضائیه صورت گرفته چرا که این تخلفات علمی جرم نیز محسوب می‌شود، جلوی این تخلفات را بگیریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: دانشجویان ما که در دانشگاه‌های خوب و توانمند تحصیل می‌کنند قطعاً خودشان اهل این تخلفات نیستند و با آن نیز برخورد می‌کنند.

 وی افزود: عموم دانشجویانی که از دانشگاه‌های خوب با تلاش خودشان دارند تمام وقت تحصیل می‌کنند از این نوع تخلفات علمی پژوهشی مبرا هستند. متاسفانه در هر بخش و گروهی افرادی پیدا می‌شوند که به علت مشغله‌های فردی زیاد و تحصیل توام با اشتغال و در مراکز علمی که نظارت مطلوبی از طریق سیستم خودشان روی آنها اعمال نمی‌شود ممکن است این اتفاقات رخ بدهد.

غلامی اضافه کرد: نظارت برای جلوگیری از فروش و تبلیغات پایان‌نامه به دو روش انجام می‌شود که یکی تنظیم و استانداردسازی ظرفیت‌ها بر اساس هیئت علمی و دیگری برخوردهای انضباطی از طرف نیروی انتظامی و قوه قضائیه است.

کد خبر 430871

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha