همشهری آنلاین: پرونده نسرین ستوده وکیل دادگستری و فعال مدنی که در دادگاه بدوی به پنج سال حبس محکوم شده برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر ارجاع شد.

نسرین ستوده

محمود بهزادی راد، وکیل مدافع نسرین ستوده با اعلام این خبر به ایرنا گفت: موکلم دو پرونده مطرح رسیدگی دارد که در پرونده نخست شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه او را به اتهام اجتماعی و تبانی علیه امنیت کشور به پنج سال حبس محکوم کرده بود که در وهله اول نسبت به این حکم درخواست واخواهی دادیم اما دادگاه مجددا حکم صادره را تایید کرد.

وی ادامه داد: پس از تایید این حکم در شعبه بدوی نسبت به آن اعتراض کردیم که پرونده موکلم برای رسیدگی به اعتراض وی به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران ارجاع شد.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: پرونده دوم وی نیز شامل شکایت های متعدد از ناحیه مدعی العموم است که در این ارتباط چند وقت پیش شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب زمان رسیدگی تعیین کرد اما جلسه دادگاه برگزار نشد و به زمان دیگری موکل شد و هنوز تاریخ دقیق رسیدگی مشخص نشده است.

به گزارش ایرنا، نسرین ستوده وکیل دادگستری است ۲۳ خرداد امسال با حکم جلب، بازداشت شد.

وی شهریور سال ۸۹ نیز بازداشت و به ۱۱ سال حبس، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۶ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از وکالت کاهش یافت.
ستوده در نهایت پس از سپری کردن سه سال حبس در سال ۹۲ آزاد شد.

وی ۲۳ خرداد امسال به خاطر صدور حکم غیابی ۵ سال حبس مجدداً بازداشت شد و هم اکنون در زندان به سر می برد.

کد خبر 430769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha