چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

گروه بورس: در حالی که خبر واگذاری بانک صادرات به صورت هلدینگ را بلافاصله پس از اعلام مدیر عامل شرکت بورس، غلامرضا حیدری کردزنگنه مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی تکذیب کرد

مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات معتقد است: چاره‌ای جز واگذاری به صورت هلدینگ وجود ندارد و در نهایت بانک صادرات به عنوان یک شرکت‌ مادر تخصصی و هلدینگ وارد بورس خواهد شد.

هاشم بوذرجمهر به همشهری  می‌گوید: بحث و تبادل‌نظر برای حل و فصل اختلاف‌نظر موجود ادامه دارد.

به گفته او با توجه به زیان‌ده بودن برخی بانک‌های استانی امکان ورود آنها به بورس وجود ندارد. بر همین اساس هم بورس معتقد است بانک‌های استانی به عنوان شرکت‌های جداگانه مشمول واگذاری نمی‌شوند.

بوذرجمهر با در نظر گرفتن زیان‌دهی بانک‌های استانی پیش‌بینی می‌کند: در نهایت بانک صادرات به صورت هلدینگ و در قالب یک شرکت مادر تخصصی وارد بورس شود.

او همچنین در خصوص دلایل عرضه نشدن سهام بانک صادرات به رغم پذیرش در بورس می‌گوید: بورس شرایطی را برای عرضه سهام بانک صادرات اعلام کرده که اجرای آنها به زمان نیاز دارد.

به گفته بوذرجمهر، در حال حاضر بانک صادرات تلاش می‌کند هر چه سریع‌تر پیش‌شرط‌هایی نظیر تبدیل به شرکت سهامی عام، حسابرسی شفاف و تعیین تکلیف تعهدات را محقق کند تا در کوتاه‌ترین زمان این بانک رسما وارد بازار اوراق  بهادار شود.

مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات معتقد است:  اگر بورس شرط و شروط جدیدی برای ورود سهام این بانک قائل نشود و مشکل جدیدی به وجود نیاید، سهام بانک صادرات تا پایان سال جاری به صورت رسمی در بازار اوراق بهادار معامله می‌شود.

پیش از این علی رحمانی مدیر عامل شرکت بورس در پی بروز ابهاماتی در مورد پذیرش مشروط بانک صادرات و تعیین تکلیف شعب استانی این بانک اعلام کرد: تمام این شعب،  شعبه‌های استانی هستند اما 100 درصد سهام آنها متعلق به بانک صادرات ایران است.

بنابراین بانک صادرات ایران به عنوان یک شرکت مادر تخصصی و هلدینگ وارد بورس خواهد شد.

به گفته رحمانی در هنگام پذیرش رسمی بانک صادرات ایران 100 درصد سهام سرمایه‌گذاری استان هم زیرمجموعه بانک محسوب خواهد شد در نتیجه نیازی نخواهد بود که شرکت زیرمجموعه هم وارد بورس شود.

به این ترتیب با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری غدیر هم زیرمجموعه بانک صادرات است این بانک به صورت یک هلدینگ بسیار بزرگ پا به بورس اوراق بهادار خواهد گذاشت.

اما بلافاصله پس از این اظهارنظر، رئیس سازمان خصوصی‌سازی رسماً اعلام کرد: واگذاری بانک صادرات به صورت هلدینگ صحت ندارد و با تصویب شورای عالی واگذاری، این بانک به صورت کلی در بورس عرضه خواهد شد.

کد خبر 43074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز