مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شهرداری تهران مدیریت ۱۸۹ پارکینگ را در سطح شهر بر عهده دارد که از این میان منطقه ۴ بیشترین تعداد پارکینگ را دارد؛ اما بیشترین ظرفیت پارک خودرو در منطقه ۲۲ است.

پاركينگ

به گزارش شهرنوشت، یافتن جای پارک خودرو در تهران به چالشی بدل شده که افزایش تعداد خودروها این چالش را عمیق‌تر کرده است، اما برای هر مشکلی هر چند بزرگ، راه چاره‌ای وجود دارد. خودروسوارانی هم که در طول روز وقت زیادی را صرف پیدا کردن جای پارک می‌کنند، شاید اگر بدانند پارکینگ‌های در اختیار شهرداری و یا ظرفیت اسمی این پارکینگ ها در کدام قسمت از منطقه مورد نظرشان است، کمی در وقتشان صرفه‌جویی شود.

سایت داده نمای شهرداری تهران که به همت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات این نهاد ایجاد شده است، اطلاعات به روزی از همه اطلاعاتی که شاید روزی شهروندان به آن نیاز پیدا کنند، دارد. تعداد پارکینگ‌های هر منطقه شهرداری تهران هم یکی از آن اطلاعات است.

آن طور که در سایت داده نمای شهرداری تهران بر اساس اطلاعات سال ۱۳۹۶ آمده است؛ ۱۸۹ پارکینگ در اختیار شهرداری تهران است که در مجموع ظرفیت پذیرش سه هزار و ۶۷۹ خودرو را دارد؛ این میزان نسبت به سال ۱۳۹۵، چیزی نزدیک به ۲۳ درصد رشد داشته است. در سال ۹۵، تعداد پارکینگ‌های در اختیار شهرداری ۱۵۳ پارکینگ بوده است.

اما در میان منطقه‌های ۲۲ گانه شهرداری تهران، برخی منطقه‌ها سهم بیشتری از تعداد پارکینگ‌ها دارند و برخی از این موضوع بی‌نصیب مانده‌اند. آمار نشان می‌دهد منطقه چهار با دارا بودن ۵۵ پارکینگ در صدر جدول قرار دارد و این در شرایطی است که در منطقه هشت، هیچ پارکینگی متعلق به شهرداری وجود ندارد. بعد از منطقه چهار، منطقه یازده با ۱۸، منطقه ۲ با ۱۵ و منطقه ۲۲ با ۱۳ پارکینگ بیشترین تعداد پارکینگ‌های شهرداری را در خود جای داده‌اند.

البته تعداد زیاد پارکینگ در یک منطقه دلیل بر این نمی‌شود که آن منظقه ظرفیت بیشتری هم برای پارک خودرو دارد. نمودارهای سایت داده نمای شهرداری تهران نشان می‌دهد، گرچه منطقه ۲۲، ۱۳ پارکینگ دارد اما همین تعداد، ظرفیت پذیرش ۹ هزار و ۴۱۰ خودرو را دارد و همین امر سبب شده تا این منطقه در صدر جدول بیشترین ظرفیت اسمی پارکینگ‌های شهرداری تهران قرار بگیرد. منطقه ۱۱ با ظرفیت چهار هزار و ۴۲۸ خودرو در رتبه دوم قرار دارد. این در شرایطی است که منطقه ۴ که بیشترین تعداد پارکینگ را دارد، فقط پذیرای یک هزار و ۳۸۷ خودرو است.

البته شرایط منطقه‌های ۱۸ و ۱۹ هم دست کمی از منطقه هشت ندارد، چرا که در هر کدام از این دو منطقه فقط یک پارکینگ در اختیار شهرداری قرار دارد.

کد خبر 430458

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha