شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: اپل اجرای برنامه‌های مبتنی بر سیستم عامل آی او اس شرکت‌های گوگل و فیس بوک را در داخل این شرکت‌ها به علت نقض حریم شخصی برای مدتی کوتاه ناممکن کرد.

جنگ جهانی اپل با گوگل و فیس بوک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، گوگل و فیس‌بوک قبل از عرضه عمومی برنامه های سازگار با iOS آنها را در داخل این شرکت مورد آزمایش و بررسی قرار می دهند. اما اپل با باطل کردن مجوزهای برنامه های مذکور اجرای نسخه های iOS برنامه هایی همچون نقشه گوگل، هنگ اوت، جیمیل و غیره را در داخل این شرکت ناممکن کرد.

اپل هفته قبل اقدامی مشابه را بر ضد شرکت فیس‌بوک نیز انجام داد و علت چنین کاری را نقض سیاست های خود در زمینه توزیع برنامه های سازگار با محصولات اپل اعلام کرده است.

این اقدام اپل باعث شد که بسیاری از کارکنان شرکت های یادشده نتوانند فعالیت های روزمره خود را انجام داده و نسخه های بتای برنامه های مختلف خود را برای استفاده کاربران آیفون و آی پد آزمایش کنند. باطل نشدن مجوز یادشده از آنجا اهمیت داشت که با استفاده از ان اجرای برنامه های مختلف بدون عرضه آنها در اپ استور ممکن می شد.

البته بعد از گذشت مدتی این شرکت برطرف شد و اپل تایید کرد که با همکاری گوگل و فیس‌بوک مجوزهای قبلی را مجددا فعال کرده است.

همکاری گوگل و اپل برای حل این مشکل پس از آن رخ داد که گوگل برنامه ای به نام Screenwise Meter را از کار انداخت. این برنامه ناقض حریم شخصی به گوگل امکان می داد تا از نحوه استفاده کاربران از آیفون هایشان مطلع شود. فیس بوک هم قبلا یک برنامه تحقیقاتی مشابه عرضه کرده بود که اپل را به خشم آورده بود. با کنار گذاشته شدن این دو برنامه اپل نیز همکاری با گوگل و فیس بوک را به حالت عادی بازگرداند.

کد خبر 430455

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha