همشهری‌آنلاین: شهردار تهران ابراز امیدواری کرد تا زیر سایه رهبری و استفاده از تجربیه‌های دوران دفاع مقدس، کشور از بحران‌های پیش رو عبور کند.

حناچي

 به گزارش شهرنوشت، عصر جمعه دوازدهم بهمن، پیروز حناچی در اولین جلسه از «سلسله برنامه‌های چهلمین فجر انقلاب» که در مسجد نارمک برگزار شد، حضور پیدا کرد.

شهردار تهران در ابتدای سخنان خود در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه (س)، گفت: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و معمولا در ادبیات و فرهنگ ما عدد ۴۰ نماد بلوغ و نهایت رشد است.

او افزود: انقلاب تا به امروز سال‌های سختی را پشت سر گذاشته است و از همان ابتدا معلوم بود که دشمنان بسیاری خواهد داشت، چرا که بسیاری از معادلات منطقه‌ای و حتی روابط بین قدرت‌ها را دستخوش تغییر کرد. انقلاب ما الگویی بود که در هیچ نقطه از دنیا تجربه نشده بود و طبیعی بود که برخی آن را نپسندند و تلاش کنند که شرایط را به قبل از انقلاب برگردانند و اگر رهبری انقلاب نبود در همان روزهای اول این اتفاق می افتاد.

حناچی خاطرنشان کرد: افرادی که در آن روزها حضور داشتند، به یاد دارند که ۲۱ بهمن ۵۷ امام (ره) دستور دادند آحاد ملت به خیابان بیایند و این اقدام جلوی سرکوب شدید مردم که رژیم در تدارکش بود را گرفت. امام (ره) با این شیوه پس از پیروزی انقلاب هم توانست بسیاری از تهدیدها را به فرصت تبدیل کند. 

شهردار تهران تصریح کرد: انسجام کشور که قبل از دوران جنگ به هم ریخته بود با رهبری امام (ره) نظام یافت و جنگ که بزرگ‌ترین تهدید بود با رهبری ایشان به فرصتی بزرگ برای تربیت نیروهای انقلاب مبدل شد و انسجام و اعتماد به نفس ملی ایجاد شد.

حناچی با بیان این‌که در جنگ تحمیلی شاهد حضور همه اقشار جامعه در جبهه ها بودیم و سابقه شهدا این را نشان می دهد، گفت: این‌که امروز در منطقه توانسته‌ایم دشمنان را شکست دهیم و در مقابل تهدیدها بایستیم ریشه در جنگ و دوران دفاع مقدس دارد. 

او ادامه داد: بنده در آن زمان در بخش مهندسی به همراه سایر مهندسان اقدام‌هایی انجام دادیم که قبلا فکرش را هم نمی‌توانستیم بکنیم. شبکه بیمارستانی عظیمی ساختیم که از شهادت بسیاری از رزمندگان زخمی جلوگیری کردیم، یا روی وحشی‌ترین رودخانه‌ها پل‌هایی ساختیم که غربی‌ها تصورش را هم نمی کردند. تمامی این ها در سایه ابتکار عمل و اعتماد به نفسی که دانشجویان مهندسی به دست آورده بودند، اتفاق افتاد.

شهردار تهران در پایان گفت: امیدوارم امروز هم که شرایط کشور شبه جنگی است و خصومت دشمنان علیه ما به اوج خود رسیده، با استفاده از تجربیات آن دوره بتوانیم از این مرحله عبور کنیم. دشمنان می خواهند ما را به زانو در بیاورند و اگر در دوران جنگ، رهبری حضرت امام(ره) توانست جنگ را به عنصری برای انسجام ملی تبدیل کند، امروز هم رهنمودهای مقام معظم رهبری ما را از گردنه‌ها عبور خواهد داد و خواب دشمنان را باطل می کند.

کد خبر 430426

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha