همشهری آ»لاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: زیر دریایی فاتح آماده الحاق به ناوگان جنوبی کشور است و به نظر می‌رسد تا پایان بهمن به آب انداخته خواهد شد.

حسین خانزادی

به گزارش ایرنا، امیر دریادار حسین خانزادی در حاشیه نمایشگاه اقتدار هوایی نیروهای مسلح در پایگاه یکم شکاری شهید لشکری در جمع خبرنگاران در رابطه با الحاق زیردریایی فاتح، گفت: به نظر می‌رسد هفته اخر بهمن شاهد این الحاق با حضور مسئولان بلند پایه باشیم.

زیرسطحی ۵۲۷ تنی فاتح نخستین زیردریایی نیمه سنگین ساخت جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

این زیردریایی که از نظر مشخصات عملیاتی بسیار برتر از غدیر(زیردریایی پیشین ایران) است، توانایی حرکت در عمق ۲۰۰ متر را به صورت عادی داشته و بیشینه عمق قابل دستیابی برای آن نیز ۲۵۰ متر است. فاتح توان دریانوردی به مدت ۳۵ روز را دارد که از این نظر نیز بهبود چشمگیری نسبت به زیردریایی غدیر مشاهده می‌شود.

سرعت سطحی فاتح ۱۱ نات (۲۰٫۳۵ کیلومتر بر ساعت) و در حالت غوطه ور ۱۴ نات (۲۵٫۹ کیلومتر بر ساعت) است. این زیردریایی توانایی حمل موشک‌های زیرسطحی، موشک‌های دوش‌پرتاب سطح به هوا و همچنین امکان حمل نیروهای تکاور و رساندن آن‌ها به نقاط مورد نظر را نیز دارد.

فاتح دارای چهار مقر پرتاب اژدرهای کالیبر ۵۳۳ میلی‌متری است و توانایی حمل هشت مین دریایی و ۲ اژدر رزرو را دارد.


فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از صحبت های خود، اظهارداشت: بالگردهای ضد زیردریایی نیروی دریایی ارتش در این نمایشگاه به نمایش درآمده که از توانایی بالایی در عرصه مقابله با تهدیدات زیر سطحی برخوردار است.

دریادار خانزادی افزود: بالگردهای ضد زیردریایی نیروی دریایی از فناوری‌های پیشرفته و پیچیده برخوردار هستند و امروز با اقتدار به انجام ماموریت می پردازند.

وی با تاکید برخودکفایی نیروهای مسلح در تامین قطعات مورد نیاز گفت: به منظور تامین قطعات و حفظ آنها دانشگاه ها، صنایع و تمام حوزه هایی که در این امر توانگر بودند پای کار آمده اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، توضیح داد: امروز با افتخار می توانیم تمام ظرفیت‌ها بالگرد ضد زیر دریایی را که فناوری آن متعلق به کشورهای بیگانه است راهبری کنیم.

کد خبر 430392

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha