چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: در معاملات ارزی امروز چهارشنبه دهم بهمن‌ماه بازارهای جهانی، ارزش دلار در برابر همتایان مهمش کاهش یافت.

ارز

ایسنا به نقل از رویترز نوشت: پس از مخالفت مجلس انگلیس با به تعویق افتادن برگزیت، پوند با ۰.۲ درصد افزایش به ۱.۳۰۹۱ دلار رسید. پوند که در هفته گذشته به سطح ۱.۳۲۱۸ دلار نیز رسید پس از افزایش اختلافات بین مجلس و دولت انگلیس در خصوص چگونگی خروج از اتحادیه اروپا در ماه آینده میلادی، در مسیر کاهشی قرار گرفته بود.

یوکیو ایشیزوکی، استراتژیست ارزی مؤسسه "دایوا سکیوریتیز" گفت: سخت است بگوییم آینده پوند چه می‌شود. این روند بلاتکلیفی احتمالاً تا مهلت قانونی برگزیت در ۲۹ مارس امسال ادامه خواهد داشت. اکنون توجه‌ها به سمت مسیر دلار دوخته شده است که بستگی به نتایج دیدار مقامات چینی با آمریکا بر سر مسائل تجاری و نشست کمیته عملیات بازار آزاد بانک مرکزی امریکا دارد.

معامله‌گران معتقدند امسال فدرال رزرو رویکرد نسبتاً آرامی را اتخاذ خواهد کرد و احتمالاً تنها یک بار در طول سال جاری نرخ بهره را افزایش خواهد داد. در معاملات امروز، هر یورو به ۱.۱۴۳۵ دلار افزایش یافت. شاخص دلار که نرخ برابری دلار در مقابل ارزهای مهم جهانی را می‌سنجد نیز کاهشی بود و با ۰.۱ درصد کاهش در سطح ۹۵.۷۳۲ واحد ایستاد.

ارزش دلار در برابر ین با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۰۹.۲۹ ین رسید و هر دلار استرالیا توانست ۰.۵ درصد افزایش یابد به گونه‌ای که هر دلار آمریکا به ۱.۳۸۸۹ دلار استرالیا رسید. دلار در برابر همتای کانادایی خود به ۱.۳۲۵۰ دلار کانادا رسید.

ارزش یوان در برابر دلار نیز صعودی بود و هر دلار به ۶.۷۱۳۵ یوان کاهش یافت. یوان از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۲ درصد در برابر دلار افزایش داشته است. هر فرانک سوئیس به ۱.۰۰۵۳ دلار رسید.

کد خبر 430213

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha