همشهری آنلاین: معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جلسه کپسکام ۲۴ پاییز سال آینده با حضور نمایندگان آب و هواشناسی کشورهای حاشیه دریای خزر در ایران برگزار خواهد شد.

اجلاس خزر

به گزارش ایسنا، پروین فرشچی در دومین جلسه ملی کمیته هماهنگی هواشناسی، آب‌شناسی و مراقبت محیط دریای خزر مربوط به کسپکام ۲۴ که با حضور نمایندگان مرکز علوم جوی و اقیانوسی سازمان هواشناسی، ادارات کل هواشناسی استان‌های ساحلی شمالی، پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی، مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر وزارت نیرو و کارشناسان محیط زیست دریایی در سالن اجتماعات معاونت محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست برگزار شد، بر اهمیت تفاهم‌نامه بین کنوانسیون تهران و کمیته کسپکام تاکید کرد و گفت: با یک برنامه منسجم باید تفاهم‌نامه ملی و منطقه‌ای را اجرایی کنیم.

وی هم‌افزایی بین تمامی ذینفعان برای عملیاتی کردن برنامه کپسکام و تفاهم‌نامه با کنوانسیون تهران را ضروری دانست و در ادامه گزارش جامعی از اقدامات برنامه محیط زیست دریای خزر و کنوانسیون تهران ارائه کرد.

گفتنی است هدف از برگزاری این نشست آمادگی برای برگزاری بیست و چهارمین نشست کپسکام و بررسی آخرین فعالیت‌های انجام شده در زمینه وضعیت آب و هوایی و تراز سطح آب دریای خزر بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، کمیته هماهنگی هواشناسی، آبشناسی و مراقبت محیطی دریای خزر (CASPCOM) یک کمیته منطقه‌ای بین کشورهای حاشیه دریای خزر است که هدف از تشکیل آن برقراری ارتباط‌های علمی و فنی بین این پنج کشور است. جلسات منطقه‌ای آن سالی یک بار و به طور چرخشی هر سال در یک کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 430180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha