همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در حالی که پیش از انقلاب، ۳۱ محصول صنایع دفاعی با وابستگی کامل به کشورهای خارجی در ایران تولید می‌شد، اکنون تولیدکننده ۷۵۱ محصول در این حوزه هستیم.

امیر حاتمی

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» روز سه شنبه در نشست شورای اداری استان یزد با یادآوری خودکفایی ایران در تولید نیازهای دفاعی و نیروهای مسلح افزود: هم اکنون همه این نیازها در کشورمان تولید می شود که این مهم خاری به چشم دشمنان انقلاب است.

وی با بیان اینکه در دهه فجر انقلاب اسلامی، دستاوردهای دفاعی و نیروهای مسلح ایران در چندین نمایشگاه در تهران و شهرستان ها در معرض مشاهده مردم قرار می گیرد، ادامه داد: در یکی از این نمایشگاه ها در مصلای تهران، حدود ۳۵۰ محصول دفاعی تولید داخلی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: شاید آنهایی که عرصه ‌های اقتصادی و فیزیکی را مقایسه می کنند به دنبال کمرنگ کردن اهداف اصلی انقلاب باشند، در حالی که رفاه مردم جزو اهداف حیاتی انقلاب است و اگر کسی آن را با مخاطره مواجه کند با تمام توان مقابله می‌کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اهمیت موضوع استقلال اظهار داشت: خروج ایران از جمع کشورهای زیر سلطه آمریکا برای دشمنان بسیار گران بود، به طوری که از بدو انقلاب با همه توان در راستای تضعیف کشورمان تلاش کردند، اما همواره ناکام ماندند.

حاتمی با یادآوری موقعیت ویژه ایران در منطقه خاورمیانه افزود: کشورمان از نظر ژئوپلیتیک در چهار راهی قرار دارد که شرق - غرب و شمال - جنوب را به یکدیگر متصل و منابع انرژی از آن عبور می‌کند.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم کشورمان اکنون دلیل درگیری ایران با عوامل دشمن در خارج کشور و مفهوم مدافعان حرم را به درستی می دانند، چرا که با بصیرت، امیال و اهداف توسعه طلبانه عواملی چون داعش را درک کرده‌اند.

وزیر دفاع با ابراز خرسندی از اقتدار ایران در منطقه گفت: دشمنان همواره به دنبال انتقام گیری از مردم ایران هستند و در این بین تضعیف قدرت موشکی و تدافعی کشورمان را دنبال می کنند، در حالی که این قدرت داشته و خاص ملت ایران است و موضوعی نیست که بخواهیم درباره آن حرفی بزنیم.

حاتمی با بیان اینکه ۳۵ درصد قطعه های صنعت خودروسازی از خارج کشور تامین می شد، تصریح کرد: با ورود متخصصان صنایع دفاعی به این موضوع، اکنون دارای قدرت طراحی و صدها مرکز توسعه فناوری هستیم و ۹۰ درصد قطعه ها در کشورمان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: معتقدیم که با افزایش قدرت کشورمان و تبدیل تهدیدها و تحریم ها به فرصت، دیگر به هیچ کشوری اجازه نمی یابد که با زبان تهدید و تحریم با ایران سخن بگوید.

حاتمی با تاکید بر عزم جدی دولت برای ساماندهی مشکلات حوزه آب در کشور، اضافه کرد: بیشترین کمک صندوق توسعه ملی به موضوع آب بود و در حوزه آب استان یزد و کشور شاهد اتفاق های خوبی خواهیم بود.

کد خبر 430118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha