همشهری آنلاین: رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت میزان غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان را به ۴۵ برابر حد مجاز رساند.

غبار

به گزارش مهر، علی ملاشاهی گفت: از صبح امروز تاکنون حداکثر سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در زاهدان به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید که موجب شد غلظت ذرات معلق در هوای شهر زاهدان به ۶۷۵۷ میکروگرم بر متر مکعب برسد.

وی افزود: با توجه به این که حد مجاز ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است این میزان از ذرات معلق در هوا نشان‌دهنده این است که طی این مدت میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهر زاهدان به بیش از ۴۵ برابر حد مجاز رسیده است.

 رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به این که سرعت باد در زاهدان در حال حاضر بین ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت متغیر است، ادامه داد: این شرایط علاوه بر کاهش دید افقی موجب کاهش کیفیت هوا و اختلال تردد در مسیر مواصلاتی زاهدان به بم شده است.

وی گفت: همچنین بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در نواحی غربی و مرکزی استان سیستان و بلوچستان تا فردا ادامه دارد.

ملاشاهی با اشاره به این که طی این مدت تردد در محورهای مواصلاتی شمال استان خصوصا به سمت بم توصیه نمی‌شود، تصریح کرد: در پی این رخداد علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی در زاهدان به ۱۰۰ متر کاهش پیدا کرد.

کد خبر 430077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha