گروه سیاسی: نمایندگان جبهه متحد اصولگرایان در دومین نشست خبری خود و با حضور نمایندگان رسانه‌های گروهی، برنامه جامع جبهه متحد در انتخابات مجلس هشتم را که شامل 11محور بود، اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار همشهری، رئوس این برنامه که توسط دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان و به نمایندگی از دیگر نمایندگان جبهه متحد قرائت شد، بستر‌سازی‌ برای تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله کشور، ادامه حمایت از حقوق ملی در مسائل بین‌المللی، دوری از التهابات سیاسی و تمرکز بر مشکلات و خواسته‌های مردم، قانونگرایی، همکاری و همدلی برای پیشرفت کشور، کارآمدی و اثربخشی سیاست‌ها و قوانین، مهار تورم و موج گرانی، ‌رفع مستمر موانع تولید و گسترش اشتغال، آزاد‌سازی‌ فعالیت‌های اقتصادی، انحصار زدایی از این فعالیت‌ها و اجرای اصل 44 قانون اساسی، مبارزه ریشه‌ای با مفاسد اقتصادی، ارتقاء سلامت اجتماعی و در پایان رفع موانع اشتغال و ازدواج جوانان بود.

شهاب الدین صدر سپس گفت که شعار انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان نیز به زودی اعلام شود.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان در ادامه این نشست خبری تأکید کرد: همکاری و تعامل سازنده بین تمام گروه‌های اصولگرا در سراسر کشور وجود دارد و این مسئله باعث انسجام و فراگیری بیشتر جبهه متحد شده است.

وی با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌های گروه‌ها و افراد مختلف درخصوص به نتیجه نرسیدن ساز و کار جبهه متحد اصولگرایان گفت: با وجود این گمانه‌زنی‌ها ما روز به روز شاهد دستاوردهای خوبی در جهت انسجام و وحدت بیشتر اصولگرایان در کشور هستیم.

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان تصریح کرد: فعالیت شوراهای استانی جبهه متحد اصولگرایان در این مدت به خوبی جلو می‌رود و در حال حاضر حدود 200 نفر از نامزدهای انتخابات مجلس هشتم که شامل بیش از دو سوم نمایندگان مجلس می‌شوند در جبهه متحد روی آن‌ها تفاهم صورت گرفته است.

صدر ادامه داد: نتایج قطعی بعد از تصویب در شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان تا روز 15 بهمن ماه اعلام خواهد شد، تا مردم با نامزدهای مورد حمایت جبهه متحد در استان‌ها آشنا شوند.

وی اظهار داشت: در تهران بخش عمده نامزدها مشخص شده‌اند و تعداد اندکی از 30 نفر کاندیداهای تهران باقی مانده است که طی چند روز آینده کامل می‌شود.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به اینکه برخی گروه‌های سیاسی قبل از ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی بحثی را با عنوان نهضت ثبت‌نام مطرح می‌کردند، گفت: روشن است که افرادی که وارد عرصه انتخابات می‌شوند باید شرایط لازم را داشته باشند، هر چند الان نیز این طور نیست که تعداد نامزدها برای انتخابات کم باشد اما به هر حال از حضور جدی و با نشاط و گسترده استقبال کرده و امیدواریم با رأی مردم مجلس کارآمدی روی کار بیاید.

علیرضا زاکانی دیگر عضو جبهه متحد هم در این نشست اظهار داشت: دوستان در مجموعه اصولگرایان باید با رفتاری که از خود نشان می‌دهند، باید شرایط را آن‌گونه دنبال کنند که نامزدهای اصلح، کارآمد و صاحب مقبولیت در انتخابات حضور یابند.

زاکانی افزود: امیدواریم با عنایت خاص مردم به جریان اصولگرایی بتوانیم گام به گام خود را به جامعه ایده‌آل نزدیک کنیم و این میسر نیست مگر اینکه امکان خدمتگزاری با انتخاب مردم فراهم شود.

علی اصغر زارعی هم که به نمایندگی از رایحه خوش خدمت در این نشست حضور داشت، با بیان این مطلب که یکی از سختی‌های کار ما در استان‌ها و مرکز، انتخاب بین نامزدهای زیاد اصولگرایان است، گفت: ما مجبوریم مجموعه‌ای از افراد را انتخاب کنیم که بیشترین امتیاز را بر اساس صلاحیت، کارآمدی و مقبولیت دارند و امیدواریم افراد باقیمانده پشتیبان مجلس و نظام باشند.

زارعی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد رد صلاحیت‌ها با اشاره به اینکه چون بر اساس نهضت ثبت‌نام در حوزه‌های انتخابات ثبت‌نام می‌کردند در برخی حوزه‌ها افراد بسیار ناشناسی نام‌نویسی کردند که تا قبل از آن در حوزه مورد نظر هیچگونه فعالیتی انجام نداده بودند، گفت: اینکار نوعی فضاسازی است و بهتر است به واقعیت‌ها نگاه کنیم.

دیدار نمایندگان مجلس با لاریجانی

به گزارش مهر، 70 تن از نمایندگان مجلس هفتم که از شهرهای مختلف داوطلب ورود به مجلس هشتم نیز هستند، برای بررسی نحوه تعامل و همفکری در انتخابات امشب با علی لاریجانی دیدار کردند.

دراین دیدار انتخاباتی همچنین نحوه تعامل و همفکری در انتخابات مجلس هشتم، با سایر شخصیت‌های برجسته اصولگرا همچون محمدباقر قالیباف و محسن رضایی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 43001

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز